شناسهٔ خبر: 54982147 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

قیمت سکه در بازار

قیمت سکه امروز | قیمت سکه سقوط کرد

در ادامه روند کاهش جهانی نرخ طلا، قیمت هر قطعه سکه امامی بعد از مدت‌ها به کانال ۱۴ میلیون تومانی سقوط کرد.

صاحب‌خبر -

در ادامه نوسانات بازار قیمت سکه امروز سقوط کرد. کارشناسان دلیل سقوط قیمت سکه را کاهش قیمت جهانی طلا می دانند. اما قیمت سکه در بازار امروز چقدر تعیین شد؟ آیا قیمت سکه به روند کاهشی اش ادامه می دهد؟ قیمت سکه تا کجا کاهش می یابد؟

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری صداوسیما، صبح امروز پنجشنبه (۱۶ تیرماه) و در ادامه کاهش نرخ طلا در بازار‌های جهانی، نرخ هر گرم طلا در بازار ایران هم به ۱۳ میلیون و ۵۸۲ هزار ریال رسید.

نرخ هر قطعه سکه تمام طرح امامی هم به ۱۴۹ میلیون و ۹۹۰ هزار ریال و هر قطعه سکه تمام بهار آزادی به ۱۴۰ میلیون و ۴۵۰ هزار ریال رسید.

همچنین نیم سکه ۸۲ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال، ربع سکه ۵۲ میلیون و ۲۰۰ هزار ریال و سکه گرمی ۳۰ میلیون ریال قیمت گذاری شد.

قیمت سکه ۱۴ تیر ۱۴۰۱ به ۱۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسید


قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید امروز سه شنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۱ در بازار آزاد تهران به ۱۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسید.

به گزارش مهر، قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید امروز سه شنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۱ در بازار آزاد تهران به ۱۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسید.

همچنین قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم به ۱۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسید. قیمت هر قطعه نیم سکه ۸ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان، ربع سکه ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و سکه یک گرمی ۳ میلیون تومان است.

قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی نیز ۱۸۰۹ دلار و ۲۶ سنت و هر گرم طلای ۱۸ عیار یک میلیون و ۴۱۷ هزار و ۷۱۸ تومان است.

ساز ناسازگاری قیمت سکه برای دلار

اقتصاد نیوز نوشت: فلز گران بهای داخلی روز دو شنبه در ساعاتی کانال ۱۵ میلیون تومان را هم از دست داد و در محدوده ۱۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان معامله شد.

روز گذشته فاصله ارزش ذاتی سکه با قیمت نقدی آن به بیش از ۲ میلیون تومان رسید و حباب سکه تا محدوده ۱۶ درصد بالا رفت. اتفاقی که احتمالا برای سکه بازان چندان خوشایند نیست و می تواند بازار سکه را تحت تاثیر قرار دهد.

از نظر عده ای از معامله گران در شرایط کنونی بازار با تقاضای مازاد روبرو شده و با حباب ۲ میلیونی خرید کردن خطرناک شده است.

البته عده ای از معامله گران می گفتند هر زمانی که حباب سکه به ۲ میلیون تومان رسیده، بازار سکه آرایش اصلاح به خود گرفته است. این دسته از معامله گران در در انتظار اصلاح سکه هستند.

2 پیش بینی متفاوت از قیمت سکه

از نظر عده ای از سکه بازان در صورتی که نرخ دلار امروز به روند صعودی روز گذشته ادامه دهد و سکه در محدوده ۱۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان ثبیت بدهد این امر می تواند زمینه ساز ورود سکه به کانال ۱۶ میلیون تومان شود.

به گزارش اقتصادنیوز، مذاکرات دوحه بنا بر تحلیل ها و اظهارنظرها ناکام ماند و بازار ارز و سکه افزایشی شد. قیمت سکه روز گذشته تحت تاثیر افزایش قیمت دلار به سمت مرز مقاومتی ۱۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان حرکت کرد اما در نهایت بر روی ۱۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان قرار گرفت.

قیمت سکه رفاه دیروز با نرخ ۱۴ میلیون و ۵۲۷ هزار تومان باز شد و در این قیمت صف خرید داشت و با رشد تقریبا ۷۰۰ هزار تومانی به ۱۵ میلیون و ۲۴۰ رسید.

حباب قیمت سکه چقدر شد؟

حباب سکه دیروز در محدوده ۱۳ درصد بود و فاصله ارزش ذاتی سکه با قیمت نقدی آن در بازار در حدود ۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بود.همین امر یکی از دلایل احتیاط معامله گران در بازار سکه شده بود.

دو پیش بینی متفاوت از قیمت سکه

از نظر عده ای از سکه بازان در صورتی که نرخ دلار امروز به روند صعودی روز گذشته ادامه دهد و سکه در محدوده ۱۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان ثبیت بدهد این امر می تواند زمینه ساز ورود سکه به کانال ۱۶ میلیون تومان شود.

با این حال عده ای دیگر از معامله گران باور دارند قیمت سکه در روز پنجشنبه هفته گذشته و در اولین روز هفته جاری رشد را تجربه کرد. در این شرایط این دسته از معامله گران در انتظار اصلاح شدن قیمت سکه هستند.

قیمت سکه در مسیر افزایش

برخی از سکه بازان معتقدند در صورتی که نرخ دلار امروز آرایش صعودی به خود بگیرد این امر می تواند بر قدرت معامله گران افزایشی بازار سکه بیفزاید.

به گزارش اقتصادنیوز، روز پنجشنبه گذشته قیمت سکه تحت تاثیر افزایش قیمت دلار به علت اخبار منفی درباره نشست دو روزه مذاکرات هسته ای در دوحه به پرواز درآمد و بیش از یک میلیون تومان گران شد.

نکته قابل توجه در شرایط کنونی فاصله چشمگیر ارزش ذاتی سکه با قیمت نقدی آن در بازار است که موجب شده حباب سکه در محدوده ۱۳ درصد قرار بگیرد.

حباب سکه در واقع نشان دهنده تقاضای مازاد در این بازار است و از طرفی شرایط را برای خرید سکه پر ریسک کرده است. با این حال عده ای از معامله گران با توجه به شکست نسبی مذاکرات دوحه در انتظار رشد قیمت دلار هستند.

برخی از سکه بازان معتقدند در صورتی که نرخ دلار امروز آرایش صعودی به خود بگیرد این امر می تواند بر قدرت معامله گران افزایشی بازار سکه بیفزاید و احتمال رسیدن سکه به مقاومت جدید ۱۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان نیز وجود خواهد داشت.

نظر شما