شناسهٔ خبر: 54982072 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: شفاف | لینک خبر

علائم متفاوت آبله میمون نسبت به نوع قبلی این ویروس

باشگاه خبرنگاران

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که علائم بیماران مبتلا به آبله میمون در بریتانیا با علائم شیوع قبلی این ویروس متفاوت است.

صاحب‌خبر -

به گزارش شفاف، دکتر «نیکولو گیرومتی» از بیمارستان چلسی انگلیس، گفت: «در حال حاضر، بریتانیا و چندین کشور دیگر شاهد افزایش سریع موارد آبله میمون در میان افرادی هستند که به کلینیک‌های سلامت جنسی مراجعه می‌کنند، بدون اینکه ارتباطی با کشور‌هایی که این بیماری در آن‌ها بومی است، داشته باشند. آبله میمون یک تشخیص جدید در محیط سلامت جنسی است.»

این مطالعه شامل ۵۴ مورد جمع آوری شده از چهار مرکز بهداشت جنسی لندن است. هر کدام یک عفونت تأیید شده آزمایشگاهی داشتند.

هیچ یک از بیماران به کشور‌های جنوب صحرای آفریقا، جایی که این بیماری شایع است، سفر نکرده بودند. بسیاری به تازگی به دیگر کشور‌های اروپایی سفر کرده بودند.

حدود ۹۴ درصد از بیماران حداقل یک ضایعه در ناحیه تناسلی یا اطراف مقعد داشتند. اکثر آن‌ها بیماری خفیف داشتند، اگرچه پنج نفر به دلیل درد یا ضایعات پوستی عفونی در بیمارستان بستری شدند.

علائم رایج ضایعات پوستی در ناحیه مقعد و آلت تناسلی و این واقعیت که یک چهارم بیماران همزمان با عفونت آبله میمون از نظر سوزاک یا کلامیدیا مثبت بودند، نشان می‌دهد که انتقال ویروس آبله میمون در این گروه از پوست به پوست نزدیک، برای مثال از طریق فعالیت جنسی است.

مهم است که پزشکان و بیماران بهداشت جنسی از علائم آبله میمون آگاه باشند، زیرا تشخیص اشتباه عفونت ممکن است از فرصت مداخله مناسب و پیشگیری از انتقال بعدی جلوگیری کند.

نظر شما