شناسهٔ خبر: 54981963 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

تاریخ قرعه کشی جدید خودرو مشخص شد اما واردات همچنان بلاتکلیف!

درحالیکه بنا به گفته مسئولان وزارت صمت قرار بود تکلیف آئین نامه نهایی واردات در جلسات این هفته هیات دولت مسخص شود، همچنان خبری از آن نیست و با همین دست فرمان بعید به نظر می رسد که بتوان انتظار ورود خودروهای وارداتی را تا پاییز داشت. موضوع مهم دیگر این هفته اتفاقات پیرامون سامانه یکپارچه تخصیص خودرو بود که پس از تمام این حواشی سخنگوی وزارت صمت اعلام کرده است تا اواخر تیرماه مرحله بعدی قرعه کشی های خودرویی برگزار می شود. در مجموع تمام این اتفاقات قیمت ها در بازار تغییر چندانی نکردند و ادامه رکود در معاملات نشان از صبر خریداران و فروشندگان برای مشخص شدن تکلیف نقاط مبهم بازار دارد.

صاحب‌خبر -

اقتصادآنلاین-پرهام کریمی؛ پژو ۲۰۶ تیپ ۲ که هفته گذشته با 3 میلیون کاهش قیمت همراه بود و 301 میلیون معامله می شد این هفته با 2 میلیون افزایش به 303 میلیون تومان رسید و تا آخر هفته بر روی همین قیمت ماند. قیمت مدل 1400 این خودرو هم در بازار بدون تغییر بود و همان 293 میلیون تومان هفته گذشته معامله شد. پژو 206 تیپ 3 پانوراما هم که هنوز در بازار بازار عرضه نشده و قیمت کارخانه ای آن حدود 181 میلیون تومان است.

پژو 206 تیپ 5 در نسخه فول با جهشی 5 میلیون تومانی در ابتدای هفته به قیمت 360 میلیون تومانی رسید و تا آخر هفته بر روی همین قیمت ماند.

قیمت پژو ۲۰۷ دنده ای با سقف شیشه ای در مدل ۱۴۰۱ که که هفته های گذشته نوسانات زیادی را پشت سر گذاشته بود در این هفته تغییری در قیمت خود نداشت و این خودرو بدون  تغییر همان 410 میلیون تومان معامله شد.

این خودرو در نسخه دنده ای با سقف فلزی که همانند نسخه پانورامای خود برخلاف هفته های گذشته تغییرات قیمتی نداشت این هفته را بدون تغییر با همان قیمت 397 میلیونی هفته گذشته به پایان برد.

قیمت پژو ۲۰۷ اتوماتیک مدل ۱۴۰۰ که هفته گذشته با کاهشی 2 میلیونی به 608 میلیون تومان رسیده بود با 2 میلیون افزایش در این هفته به همان قیمت 610 میلیونی هفته های گذشته بازگشت.

پژو ۴۰۵ جی ال ایکس در هر دو نسخه دوگانه سوز و تک سوز بدون تغییر این هفته را با قیمت های 310 و 295 میلیونی به پایان بردند.

پژو پارس ال ایکس هم این هفته بدون نوسان قیمت با همان قیمت 374 میلیونی معاملات این هفته را به پایان برد.

مدل جدیدتر و به روز این خودرو امسال توسط ایران خودرو رونمایی شد؛ یعنی ای ال ایکس تیوفایو در کارخانه قیمتی معادل ۲۱۱ میلیون و ۳۸۰ هزار تومان دارد. پس از عرضه این خودرو در بازار از اواسط خرداد ماه به طور میانگین ۴۳۵ میلیون تومان معامله می شود و این هفته بدون تغییر 425 میلیون تومان معامله شد.

سمند ال ایکس که برخلاف روند افزایشی هفته گذشته این هفته با کاهشی 2 میلیون تومانی به قیمت 302 میلیون تومان معامله شد.

پراید هم در نسخه ۱۱۱ و نسخه ۱۳۱ همانند هفته گذشته از خودروهای بدون تغییر قیمت در بازار این هفته بود. این دو مدل خودرو در این هفته به ترتیب ۲۰۴ و ۱۸۳ میلیون تومان معامله شدند.

برچسب‌ها:

نظر شما