شناسهٔ خبر: 54981718 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون وزیر آموزش و پرورش:

نگاه ویژه‌ای به کانون پرورش فکری در برنامه هفتم توسعه می‌شود

سنندج- ایرنا- معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش گفت: در طراحی برنامه هفتم توسعه نگاه ویژه‌ای به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان صورت خواهد گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، قاسم احمدی لاشکی روز پنجشنبه در دیدار با کارکنان و مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان اظهار داشت: کودکان و نوجوانان سرمایه های آینده ایران هستند پس باید به تربیت و تذهیب فکری و ذهنی آنان اهمیت دهیم.

وی به ضرورت توجه به حفظ فرهنگ بومی و محلی کشور نیز اشاره کرد و افزود: توجه به فرهنگ بومی و حفظ زبان و ارزش‌های فولکلور باید در اولویت قرار گیرد تا با جهانی شدن شبکه های اینترنت و دنیای مجازی، این شاخصه های اصیل فرهنگی کمرنگ نشود.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: باید دفترها و اسباب بازی‌هایی را که معرف فرهنگ کشور خودمان است تولید کنیم تا در اقتصاد کشور هم گام مهمی برداریم. 

وی در ادامه خطاب به مربیان کانون استان کردستان گفت: اول تلاش کنید در برنامه‌ها حفظ لباس و زبان کُردی را مدنظر قرار داشته باشید و نکته دوم اهمیت قدمت ایران کهن و بزرگان ایران زمین است که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

احمدی لاشکی اضافه کرد: با اجرای برنامه‌های مختلف باید کودکان و نوجوانان را با بزرگان آشنا کرد و در گام بعدی چهره‌های برجسته ملی، حماسی و دینی را نیز به بچه‌ها معرفی کرد.

وی در پایان یادآور شد: آموزش و پرورش، کانون و دیگر دستگاه‌های فرهنگی مانند چرخ‌ دنده‌های یک ساعت هستند که در کنار هم باید فعالیت کنند و از ظرفیت‌های یکدیگر در راستای پیشبرد اهداف نظام جمهوری اسلامی ایران استفاده کنند.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دارای ۲۱ مرکز ثابت و چهار کتابخانه سیار روستایی در تمامی شهرستان‌های استان کردستان است.

کردستان به عنوان بیست و هفتمین مقصد سفر استانی آیت الله رئیسی انتخاب شده و قرار است این سفر روز جمعه ۱۷ تیر انجام شود.

استان کردستان طبق سرشماری سال ۱۳۹۵ دارای یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت است و ۱۰ شهرستان، ۳۲ شهر، ۳۱ بخش، ۸۶ دهستان و یک هزار و ۶۹۷ آبادی دارای سکنه و ۱۸۷ آبادی خالی از سکنه دارد.

نظر شما