شناسهٔ خبر: 54981561 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

حمایت جریان آزاد ملی لبنان از عملیات پهپادی حزب‌الله در منطقه مورد مناقشه

نماینده جریان آزاد ملی لبنان با حمایت از مواضع مقاومت و میشل عون در دفاع از ثروت‌های دریایی این کشور تأکید کرد که موضع نجیب میقاتی در این زمینه بیانگر موضع ملی و رسمی لبنان نیست.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «می خریش» نماینده جریان آزاد ملی لبنان در امور سیاسی در رابطه با تحولات اخیر لبنان و پرونده مناقشه مرزی با رژیم صهیونیستی اعلام کرد، زمانی که «میشل عون» رئیس‌جمهوری لبنان پرونده ترسیم مرزها را به‌دست گرفت موضع لبنان قوی شد.

وی افزود، میشل عون داخل لبنان و نیز محافل بین‌المللی گفت که کنار مقاومت از لبنان و حقوق و ثروت‌های دریایی آن حمایت خواهد کرد، البته رئیس جمهور به‌خاطر این موضع ملی خود بهای سنگینی را در داخل و خارج پرداخته است.

این نماینده جریان آزاد ملی لبنان در یک مصاحبه تلویزیونی افزود: موضع «نجیب میقاتی» نخست‌وزیر مکلّف به تشکیل دولت لبنان درباره عملیات پهپادی حزب‌الله در میدان کاریش بیانگر موضع ملی و رسمی لبنان نیست. ما در این کشور در سایه نظام فرقه‌ای زندگی می‌کنیم و می‌بینیم که نجیب میقاتی جدیتی در تشکیل دولت ندارد.

چند روز قبل «نجیب میقاتی» نخست‌وزیر مکلف به تشکیل دولت لبنان و «عبدالله بوحبیب» وزیر امور خارجه در دولت پیشبرد امور لبنان شروع به موضع‌گیری درباره نفوذ پهپادهای حزب‌الله به منطقه دریایی مورد مناقشه با فلسطین اشغالی کردند، این در حالی است که «میشل عون» رئیس جمهور لبنان در جریان این موضع‌گیری‌های نخست وزیر مکلف و وزیر خارجه نیست.

یکی از وزیران لبنان در دولت پیشبرد امور این کشور اعلام کرد، آمریکایی‌ها صراحتاً اعلام می‌کنند که نفوذ پهپادهای حزب‌الله به میدان کاریش یک اقدام تحریک‌آمیز بزرگ است و بنابراین دولت لبنان باید این اقدام را محکوم و از تکرار آن جلوگیری کند؛ چرا که این اقدامات می‌تواند منجر به ایجاد اختلال و یا توقف مذاکرات ترسیم مرزی شود.

این در حالی است که نیروهای سیاسی لبنان موضع میقاتی و عبدالله بوحبیب درباره عملیات پهپادی حزب‌الله را محکوم و اعلام کردند، این اقدام حزب‌الله موضع لبنان در مذاکرات ترسیم مرزی را تقویت می‌کند و این اسرائیل است که همواره حاکمیت لبنان را مورد تجاوز قرار می‌دهد.

انتهای پیام/+

نظر شما