شناسهٔ خبر: 54981470 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

روسیه: مسکو مصمم به ایفای نقش خود در احیای برجام است

سرگئی ریابکوف اعلام کرد که روسیه مصمم است تا سهم خود را در بازگرداندن توافق هسته ای ایران انجام دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس آنلاین، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه در اظهاراتی با اشاره به مذاکرات توافق هسته‌ای ایران، اعلام کرد که مسکو در بازگرداندن  توافق هسته‌ای ایران مصمم است و تلاش خود را می‌کند.

به گزارش خبرگزاری تاس، ریابکوف با بیان اینکه روسیه جنبه‌های خاصی در اجرای برجام دارد که به آن بازخواهد گشت، گفت: «مسکو مصمم است بخشی از سهم خود را در فرایند اجرای برجام پس از احیای این توافق به شکل پارامترهای اولیه‌اش ایفا کند.»

این اظهارات در حالی بیان می‌شود که میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در مذاکرات وین در صفحه توییتر رسمی خود نوشت: «اگر واشنگتن واقعاً متعهد به احیای برجام است، وقت آن رسیده که آمریکا در جریان مذاکرات وین موضع آماده‌تر و مشتاق‌تری اتخاذ کند».

این توییت اولیانوف در پاسخ به توییت حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه کشورمان نوشته شده بود. امیرعبداللهیان بامداد دیروز از تماس تلفنی با جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خبر داده و گفته بود ایران برای یک توافق «قوی» و «پایدار» آماده است و این آمریکاست که باید تصمیم بگیرد آیا واقعا خواهان توافق است یا اصرار بر پایبندی به خواسته‌های یکجانبه خود دارد.

گفتنی است پس از مذاکرات دوحه که سه‌شنبه و چهارشنبه هفته گذشته برگزار شد، مقامات غربی در حال انداختن توپ در زمین ایران هستند. رابرت مالی، نماینده آمریکا در امور ایران نیز پیش از این ادعا کرد ایران هنوز تصمیم‌های اساسی در مورد بازگشت به توافق را نگرفته و به درخواست‌های آمریکا و اتحادیه اروپا پاسخ مثبتی نداده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما