شناسهٔ خبر: 54981461 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

افزایش آمار ابتلا به کرونا در اراضی اشغالی

منابع خبری از افزایش مبتلایان به ویروس کرونا در سرزمین‌های اشغالی خبر دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، وزارت بهداشت رژیم اسرائیل اعلام کرد که طی 24 ساعت گذشته 10487 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا ثبت شده است که 11 نفر جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش عرب 48، مجموع مبتلایان به ویروس کرونا در اراضی اشغالی به 73525 نفر رسید.

طی روزهای اخیر تعداد مبتلایان به بیماری کووید 19 در فلسطین اشغالی تصاعدی بوده و همین مسئله باعث شد که مقامات صهیونیست بار دیگر زدن ماسک در اماکن عمومی سربسته را اجباری کنند.

با توجه به موج ششم ویروس کرونا، بستری مبتلایان به ویروس کرونا افزایش یافته است به طوری که 1168 بیمار در بیمارستان‌های اسرائیل بستری هستند که 466 نفر در وضعیت وخیم و 63 نفر در وضعیت بسیار وخیم و 50 نفر نیز بستری و به دستگاه تنفس مصنوعی متصل شده‌اند.

برای پنجمین هفته متوالی آمار مبتلایان به ویروس کرونا در اراضی اشغالی افزایش یافت به طوری که طی هفته گذشته 75 هزار و 236 مورد ابتلا به کرونا شناسایی شد که نسبت به هفته قبل 1.8 درصد افزایش نشان می‌دهد .همچنین 56 نفر در یک هفته بر اثر ابتلا به این ویروس فوت شده‌اند.

7 کودک از 6 ماه تا 5 سال در اراضی اشغالی بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست دادند .

از سوی دیگر سرلشکر «قدری ابوبکر» رئیس سازمان امور اسرا و آزادگان فلسطین امروز پنجشنبه نسبت به شرایط اسفناک زندان‌های اسرائیل به دلیل افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا هشدار داد.

به گزارش فلسطین الیوم قدری ابوبکر تاکید کرد: تاکنون دو مورد مبتلا به ویروس کرونا در زندان « عسقلان» ثبت شده و اتاق‌ این زندان برای انجام آزمایش‌ها و نمونه‌ها بسته شده است.

وی در ادامه افزود: نگرانی در خصوص اوضاع جسمانی برخی اسیران در زندان عسقلان وجود دارد؛چراکه برخی از آن‌ها با بیماری مزمنی دست و پنجه نرم می‌کنند و شیوع ویروس کرونا در زندان‌ها یک تهدید جدی برای جان آن‌ها است.

قابل ذکر است که اسرای زندان «عسقلان» در بند 3 نگهداری می شوند و تعداد آنها 32 نفر می باشد.

سازمان امور اسرا و آزادگان فلسطین اعلام کرد اثبات شده است که ویروسی که در زندان النقب بین اسرا در حال انتشار است، ویروس کرونا نیست.

اخیرا مرکز مطالعات اسرای فلسطین با صدور بیانیه‌ای ضمن هشدار نسبت به خطرات واقعی پیش روی زندگی اسرای بیمار در زندان‌های رژیم صهیونیستی در سایه تداوم سیاست اهمال پزشکی در حق آنها، اعلام کرد، احتمال دارد سرنوشت ده‌ها تن از آنها در صورت عدم آزادی یا عدم ارائه مراقبت‌های پزشکی واقعی، شهادت در داخل زندان‌ها باشد.

اسرای مبتلا به بیماری‌های مزمن در زندان‌های رژیم صهیونیستی که تعداد آنها بیش از 160 تن هستند، در معرض مرگ تدریجی قرار دارند و در سایه درد و رنج اسرای فلسطینی از شرایط بهداشتی و سلامتی بسیار خطرناک و عدم ارائه هرگونه مراقبت پزشکی یا درمان مناسب، آنها هر لحظه در معرض خطر مرگ قرار دارند.

انتهای پیام/

نظر شما