شناسهٔ خبر: 54981363 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

چالشی در تیک تاک که منجر به مرگ دو کودک شد/ شکایت خانواده قربانیان

خانواده دو کودک که در نتیجه چالش مرگبار تیک تاک جان خود را از دست داده‌اند، از این پلتفرم شکایت کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از گاردین، والدین دو دختربچه که در سال ۲۰۲۱ در چالش blackout challenge جان خود را از دست دادند، از تیک تاک شکایت کردند. این چالش خطرناک، افراد را به فشار دادن گلو تا بیهوشی و به اشتراک گذاشتن ویدئوی این کار دعوت می کند.

والدین این دو نوجوان ادعا می کنند الگوریتم های تیک تاک، به عمد و از روی آگاهی محتوای خطرناک را در اختیار کودکان قرار می دهد، و همین موضوع باعث مرگ این دو فرد شده است.

در دادخواستی که به دادگاه لس آنجلس تقدیم شد، علت مرگ این دو کودک ۸ و ۹ ساله، چالش blackout عنوان شده است. در این شکایت آمده که تیک تاک از اعتیاد آور بودن پلتفرمش مطلع است و محتوای خطرناک را به کودکان نمایش می دهد. علاوه بر این هیچ اقدامی برای فراهم‌ کردن سیستم کنترل یا هشدار والدین انجام نداده است.

متیو پی. برگمن، وکیل مرکز حقوقی قربانیان رسانه های اجتماعی در این باره گفت که تیک تاک باید درباره ارسال محتوا خطرناک به این دو دختر پاسخگو باشد.

تیک تاک واکنشی به این شکایت نداشت و تنها به بیانیه این شرکت در ماه دسامبر اشاره کرد. این بیانیه به دنبال مرگ یک دختر ۱۰ ساله پس از تماشا این چالش منتشر شده بود. در این بیانیه آمده: این چالش نگران‌کننده که به نظر می‌رسد مردم از جایی غیر از تیک تاک با آن آشنا شده‌اند، مدت‌ها قبل‌تر از وجود داشته و هرگز یکی از ترندهای تیک‌تاک نبوده است. ما از تعهد خود مبنی بر حفظ ایمنی کاربران آگاه هستیم و در صورت یافتن محتوای خطرناک آنها را بلافاصله حذف می‌کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما