شناسهٔ خبر: 54981355 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم:

پرديس‌هاي سلامت در استان‌هاي کشور راه‌اندازي مي‌شود

صاحب‌خبر -
پرديس‌هاي سلامت در استان‌هاي کشور راه‌اندازي مي‌شود
خبرگزاری آریا- معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم گفت: با مشارکت دانشگاه‌های علوم پزشکی و پارک‌های علم و فناوری بزودی «پردیس‌های سلامت» در استان‌ها راه‌اندازی و فعال می‌شود.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم به نقل از پارک علم و فناوری قزوین، نشست روسای دانشگاه‌های استان قزوین با حضور دکتر علی خیرالدین، معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم در محل پارک علم و فناوری قزوین برگزار شد.
دکتر خیرالدین در این نشست اظهار داشت: آیین‌نامه ارتقای اعضای هیئت علمی درحال بازنگری است و یک ماده نیز به چهار ماده قبلی « اضافه شده و برای شرکت‌های دانش‌بنیان و اشتغال، امتیازات بیشتری پیش‌بینی شده است.
وی اضافه کرد: برای ساماندهی نیازهای بخش‌های صنعت و تولید، سامانه‌ای تدارک دیده شده که مدیران شرکت‌ها حتما باید به آن مراجعه کرده و با نیازها آشنا شوند و برای هماهنگی ایده‌های خود اقدام کنند.
معاون وزیر علوم یادآورشد: لازم است نقشه منطقه‌ای جامع نیاز کشور ترسیم شود تا ایده‌های شرکت‌های دانش‌بنیان بر اساس آن طراحی و هدایت شود و شکل بگیرد و حتما باید اساتید دانشگاه نیز به سمت فناوری سوق داده شوند.
دکتر خیرالدین تصریح کرد: امروز به جای تولید مقاله در دانشگاه‌ها باید به سمت تولید ایده و محصول و اشتغال حرکت کنیم و از ظرفیت‌های مراکز رشد و شرکت‌های دانش‌بنیان برای رسیدن به اهداف توسعه‌ای استفاده شود.
وی گفت: از آنجا که مرکز رشد دانشگاه بین‌المللی قزوین نمی‌تواند جایگاه پارک علم و فناوری را داشته باشد لذا می‌توانید نسبت به ایجاد پردیس اقدام کنید تا زایشی شود و هنگامی که به تولید انبوه رسیدند وارد مراکز رشد شوند.
اجرای طرح«دستیار فناور»
معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم بیان کرد: مراکز رشد می‌توانند از طرح «دستیار فناور» استفاده کنند که با این روش دانشجو می‌تواند شش ماه در یک شرکت دانش‌بنیان همکاری کند و حقوق آن را تامین می‌کنیم تا کارآموزی انجام شود.
وی یادآورشد: در این طرح به دانشجویان لیسانس در صورت فعالیت در مراکز رشد ماهانه یک میلیون تومان، افراد فوق لیسانس ماهانه 2 میلیون و دکتری ماهانه 3 میلیون تومان حقوق تا شش ماه پرداخت می‌شود.
راه‌اندازی پردیس سلامت با همکاری دانشگاه علوم پزشکی
معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم تصریح کرد: با همکاری پارک‌های علم و فناوری و دانشگاه‌های علوم پزشکی تصمیم داریم «پردیس‌های سلامت» را در استان‌های کشور راه‌اندازی کنیم.
وی گفت: دانشگاه‌هایی که مراکز کارآفرینی ندارند حتما بایستی نسبت به راه‌اندازی این مراکز اقدام کنند زیرا این کار اولین گام در ورود به حوزه فناوری است.
دکتر خیرالدین تصریح کرد: مراکز رشد حتما بایستی مجوز شورای فناوری و گسترش را دریافت کرده و طرح « دستیار فناور» را در مراکز خود فعال کنند.
گفتنی است،در ادامه این نشست، روسای دانشگاه‌ها ایده‌ها و نقطه نظرات خود و نیز مشکلات مراکز دانشگاهی خود را با معاون وزیر علوم در میان گذاشتند.

نظر شما