شناسهٔ خبر: 54981191 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

معاون نیروی انسانی فراجا خبر داد:

وجود بیش از ۵۰۰۰۰ پلیس افتخاری در کشور/ ساخت ۵۰۰۰۰ واحد مسکونی سازمانی در دستور کار فراجا

اعظم قهرمانی

معاون نیروی انسانی فراجا از وجود بیش از ۵۰ هزار پلیس افتخاری در کشور خبر داد.

صاحب‌خبر -

سردار محمد زارعی با حضور در محل فرماندهی نیروی انتطامی خراسان شمالی در جمع خبرنگاران این استان در تاریخ ۱۶ تیرماه، با اشاره به اینکه در حال حاضر فراجا با کمبود نیرو مواجه نیست، اظهار کرد: اما می توان از این بعد نگاه کرد ماموریت های امروز فراجا متنوع و پیچیده تر شده و حوزه کاری آن روز به روز در حال گسترش است.

وی گفت: بنابراین این امر می طلبد تا نیروی متناسب با نیاز را در وهله اول جذب و بعد از آن به آموزش آن ها بپردازیم.

سردار زارعی با اشاره به وجود پلیس های افتخاری نیز افزود: این افراد به صورت داوطلبانه به عضویت پلیس افتخاری درآمده اند و در میان آن ها از اساتید دانشگاه گرفته تا دانشجو و دانش آموز نیز وجود دارد.

وی ادامه داد: این افراد معمولا در مسائل فرهنگی به فراجا کمک می کنند و البته گاهی اوقات نظرات جامعه را نیز عنوان می کنند که ما از این نظرات اعلام شده نیز استفاده می کنیم.

معاون نیروی انسانی فراجا بیان کرد: فراجا برای این افراد مزایای مادی ندارد اما تسهیلاتی برای آن ها قائل شده که یکی از مهمترین آن ها است که هنگام جذب نیرو، این افراد در اولویت قرار دارند.

وی در ارتباط با جذب نیروهای خانم نیز گفت: اساس کار جذب نیرو در فراجا متناسب با ماموریت است، بطوریکه برخی از ماموریت ها فقط باید توسط آقایان صورت گیرد و عمده ماموریت هایی که در نیروی انتظامی نیز صورت می گیرد توسط آقایان است.

سردار زارعی افزود: در برخی از ماموریت ها نیز نیاز به حضور نیروی خانم است که البته نیاز در این بخش نیاز حداقلی است و فراجا در ارتباط با دارا بودن نیروی خانم دچار کمبود نیست.

وی در پاسخ به این سوال که اولویت های فراجا برای جذب افراد چه مواردی است؟ توضیح داد: شرایط استخدام در فراجا برای همه افراد یکسان است اما باید شرایطی را برای پلیس شدن باید در نظر بگیریم.

معاون نیروی انسانی فراجا با بیان اینکه تقریبا هر روز در کشور شاهد آن هستیم که نیروهای پلیس در ماموریت ها شهید و یا جانباز می شوند، تصریح کرد: بنابراین باید جذب افرادی در دستور کار قرار گیرد که روحیه سلحشوری، ایثارگری و خدمت گذاری را داشته باشند و ولایت مدار باشند.

وی در ادامه با اشاره به قرارگاه مسکن و ساخت مسکن برای نیروهای انتظامی گفت: مسکن دار شدن کارکنان یکی از اولویت های اصلی فراجا است و تقریبا در برخی از شهرهای متوسط به بالا ۶۰ تا ۷۰ درصد از هزینه های سبد یک خانوار صرف مسکن می شود.

سردار زارعی تاکید کرد: بنابراین قرارگاه مرکزی و بعد از آن قرارگاه استانی در استان ها شکل گرفت که فرماندهی قرارگاه های استانی برای عهده فرمانده نیروی انتظامی همان استان است و وظیفه شناسایی زیرساخت هایی مثل زمین و امکانات مورد نیاز را دارد و تاکنون اقدامات خوبی هم نیز در این راستا صورت گرفته و نیازمند سرعت بیشتری است.

وی گفت: ساخت حدود ۵۰ هزار واحد خانه سازمانی در دستور کار فراجا قرار گرفته و مقدمات آن شروع شده است و کلنگ زنی در برخی از نقاط کشور انجام شده و طبق برنامه ریزی های صورت گرفته طی دوره پنج ساله این امر محقق می شود.

انتهای پیام

نظر شما