شناسهٔ خبر: 54981168 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۳۲ مرکز درمانی خراسان رضوی مجوز گردشگری سلامت دارند

مشهد- ایرنا- مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تعداد بیمارستان ها و کلینیک های دارای مجوز گردشگری سلامت در مناطق زیرپوشش این دانشگاه در استان خراسان رضوی از ۲۷ به ۳۲ مرکز افزایش یافت.

صاحب‌خبر -

داوود خوش شکن روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی روزهای اخیر در نشستی که با حضور مسوول گردشگری سلامت وزارت بهداشت و هیات همراه در مشهد برگزار شد، مجوز گردشگری سلامت برای پنج مرکز درمانی دیگر زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد صادر شده است.

وی ادامه داد: این مراکز درمانی شامل بیمارستان حضرت زهرا(س) شهرستان فریمان و چهار  بیمارستان‌ در مشهد به نامهای ناظران، دکتر شیخ، امام جواد (ع) طبرسی و ۲۲ بهمن شهر مشهد است.

مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: بیمارستان حضرت زهرا(س) فریمان، به عنوان نخستین بیمارستان در بین شهرستان‌های زیر پوشش این دانشگاه است که مجوز گردشگری سلامت را کسب کرد و بقیه مراکز در شهر مشهد فعالیت دارند.

وی افزود: هم اکنون ۲۰ بیمارستان دولتی و خصوصی و ۱۱ کلینیک‌ در شهر مشهد دارای مجوز ipd یا گردشگری سلامت هستند.

خوش‌شکن ادامه داد: هم‌اکنون گردشگران سلامت از ۸۰ کشور نظیر عراق، افغانستان، پاکستان، تاجیکستان، ترکمنستان، ترکیه و عمان به مشهد سفر می‌کنند که بیش از ۷۰ درصد آنان از کشورهای عراق و افغانستان هستند.

وی ادامه داد: با توجه به آمار رسمی ثبت شده در سامانه وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی، طی ۱۰ سال گذشته سالانه حدود ۲۰ هزار گردشگر سلامت از خدمات درمانی بستری و سرپایی در مشهد بهره‌مند شده اند.

گردشگری سلامت (health tourism) به گردشگری پزشکی، گردشگری درمان طبیعی و همچنین گردشگری صحت، تندرستی و نیز پیشگیری تقسیم‌بندی می‌شود که در رشد اقتصاد سلامت نقش مهمی دارد.

کلانشهر مشهد پس از تهران بیشترین گردشگر سلامت کشور را جذب می‌کند.

نظر شما