شناسهٔ خبر: 54981125 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: بولتن‌نیوز | لینک خبر

روابط عمومی مجلس اعلام کرد

تکذیب رد شدن «طرح صیانت» در مجمع تشخیص مصلحت نظام توسط مجلس شورای اسلامی

روابط عمومی مجلس با تکذیب این خبر و اعلام اینکه این مطلب خلاف واقع است درباره جزئیات آن به ارائه توضیحات پرداخت.

صاحب‌خبر -

گروه IT: روابط عمومی مجلس رد شدن «طرح صیانت» توسط مجمع تشخیص مصلحت را تکذیب کرد. روابط عمومی مجلس با اعلام اینکه از ساعاتی پیش مطلبی در فضای مجازی و رسانه‌ای کشور مبنی بر رد مصوبه مجلس درباره طرح صیانت در مجمع تشخیص مصلحت نظام پخش شده است که این خبر تکذیب می‌شود.

به گزارش بولتن نیوز، روابط عمومی مجلس با تکذیب این خبر و اعلام اینکه این مطلب خلاف واقع است درباره جزئیات آن به ارائه توضیحات پرداخت.

نخستین نکته مورد توجه در تکذیبیه و توضیحات مجلس به ناهمخوانی تیتر و متن خبر اشاره و اعلام کرد: «در بدنه همین خبر منتشر شده در فضای مجازی هیچ اشاره‌ای به طرح صیانت نشده که نشان دهنده غلط بودن تیتر و عدم ارتباط آن با طرح موسوم به صیانت است‌.»

همچنین دومین نکته‌ای که به آن اشاره شد در مورد عدم اعلام رسمی چنین مصوبه‌ای است: «تا کنون به صورت رسمی اعلام نشده است که چنین مصوبه‌ای در مجمع تشخیص مصلحت نظام انجام شده است یا خیر و حتی در صورت صحت این خبر؛ مصوبه‌ای که ادعا شده در مجمع تشخیص مصلحت نظام رد شده، ارتباطی به طرح صیانت ندارد.»

بر اساس توضیحات مجلس نه تنها این طرح این مصوبه ارتباطی به طرح صیانت ندارد بلکه طرح «اصلاح قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری» است که مرتبط به نظارت دیوان عدالت اداری بر شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای عالی فضای مجازی بوده و هیچ ارتباطی به طرح صیانت ندارد.

سومین نکته‌ای که روابط عمومی مجلس بر آن تاکید کرده این است که مجلس به طور کلی مصوبه‌ای درباره طرح صیانت نداشته است تا بخواهد مجمع تشخیص مصلحت نظام آن را رد یا تأیید کند که این مسئله نیز نشان دهنده خلاف واقع بودن محتوای منتشر شده است.

روابط عمومی مجلس شورای اسلامی ضمن تکذیب این خبر، تمامی رسانه‌ها را به انتشار اخبار صحیح در خصوص مصوبات و طرح‌های مجلس دعوت می‌کند و آماده است درباره موضوعات مهم مشورت‌ها و اطلاعات فنی لازم را به رسانه‌ها ارائه کند.

نظر شما