شناسهٔ خبر: 54981037 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بسته خبری پلیس پایتخت،

شرور مواد فروش محله نظام آباد دستگیر شد/ شناسایی مرد ربوده شده در کمتر از ۳ ساعت 

تهران- ایرنا- رییس پلیس مبارزه با موادمخدر فاتب از دستگیری یکی از اوباش محله نظام آباد تهران که علاوه بر شرارت به فروش و توزیع گسترده مواد مخدر در منطقه می پرداخت، خبر داد. 

صاحب‌خبر -

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از پلیس تهران، سرهنگ ضرغام آذین  با تشریح جزییات این خبر گفت: در پی ارجاع چندین فقره گزارش و شکایات مردمی مبنی بر فعالیت مجرمانه یکی از اراذل و اوباش مواد فروش در منطقه نظام آباد تهران پرونده ای در این رابطه تشکیل و تیمی از ماموران پایگاه یازدهم این پلیس رسیدگی به موضوع را برعهده گرفتند.

وی افزود: در تحقیقات انجام شده از سوی ماموران مشخص شد متهم که از اراذل و اوباش سطح یک شرق تهران است، محل زندگی خود را تبدیل به محل تردد و تجمع اراذل و اوباش و معتادان کرده که این امر باعث سلب آسایش برای ساکنین و اخلال در نظم عمومی و نارضایتی برای همسایگان شده است. 

آذین ادامه داد: با پیگیری های محلی و تحقیقات گسترده و اطلاعات مفیدی که ماموران پلیس در بررسی های میدانی به دست آوردند سرانجام مختصات و آدرس دقیق مخفیگاه متهم در منطقه نظام آباد شناسایی و اقدامات مقدماتی شامل اخذ مجوز قانونی برای ورود به منزل و آماده سازی تیم عملیاتی برای اقدام غافلگیرانه و دستگیری متهم انجام شد.

این مقام انتظامی افزود: با توجه به تکمیل پرونده و ارایه گزارش به مرجع قضایی مجوز قانونی برای ورود به منزل و بازداشت متهم صادر و شب گذشته تیم عملیاتی پایگاه یازدهم پلیس مبارزه با مواد مخدر فاتب به محل اعزام شد و با رعایت جوانب قانونی با شگردهای خاص پلیسی وارد منزل متهم شدند و بلافاصله در اقدامی ضربتی وی را دستگیر کردند.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران با بیان اینکه در جستجوی خانگی، چهار کیلو انواع مواد مخدر سنتی و صنعتی کشف شد، تصریح کرد: پلیس و دستگاه قضایی مصمم است با کسانی که به نظم و آرامش عمومی شهروندان خدشه وارد می کنند و باعث ایجاد رعب و وحشت می شوند برابر قانون به شدت برخورد کند و در این مسیر از هیچ تلاش و کوششی دریغ نخواهد کرد.

کشف ۵۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در جنوب تهران
 
جانشین رییس پلیس تهران بزرگ گفت: با تلاش کاراگاهان پلیس امنیت اقتصادی ۹۹ هزار و ۵۰۰ عدد انواع ساعت و باتری خارجی به ارزش ۵۰ میلیارد ریال کشف شد. 

سردار حمید هداوند اظهار داشت: با انجام اقدامات فنی و پلیسی ماموران  پلیس امنیت اقتصادی تهران موفق شدند یک انبار دپوی کالای قاچاق را در محدوده جاده قدیم قم شناسایی کنند.

وی گفت: بررسی های اولیه نشان از این داشت که کالاهای قاچاق همراه با  کالاهایی که به صورت قانونی وارد انبار کالا می شده به این مکان منتقل و دپو شده و مالک این اموال از مجوزهای قانونی به دفعات مختلف استفاده و این اموال در سامانه مربوط ثبت نکرده است.

این مقام ارشد انتظامی به هماهنگی های قضایی اشاره کرد و افزود: در این عملیات  ۹۵۰۰ عدد ساعت مچی و تعداد ۹۰ هزار باتری ساعت قاچاق و فاقد مجوزهای گمرکی کشف و در این رابطه یک متهم دستگیر شد.

جانشین پلیس تهران با بیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی اموال کشف شده را بیش از ۵۰  میلیارد اعلام کردند و افزود: مبارزه با قاچاق کالا از مهمترین  وظیفه پلیس است و شهروندان می توانند در صورت مشاهده هرگونه قاچاق و یا احتکار کالا با این پلیس به شماره ۱۱۰ تماس بگیرند.

توقیف اتوبوس مسافربری با کشف ۱۲ کیلوگرم تریاک 

رییس پلیس مبارزه با موادمخدر فاتب از دستگیری سه سوداگر مرگ که با استفاده از یک دستگاه اتوبوس بین شهری مواد مخدر به شهر تهران انتقال می دادند خبر داد و گفت: از متهمان ۱۲ کیلو تریاک کشف شد. 

 سرهنگ ضرغام آذین عنوان کرد: در بررسی های اطلاعاتی مشخص شد اعضای یک باند سه نفره با استفاده از شگردهای جاسازی، (جاسازی محموله های مواد مخدر در اتوبوس های بین شهری)، اعمال مجرمانه خود را جامه عمل می پوشانند و در این راستا سرکرده باند مزبور با تهیه یک دستگاه اتوبوس مسافربری و تعبیه یک جاسازی حرفه ای قصد انتقال محموله مواد مخدر به تهران را دارند. لذا با بررسی مسیر حرکتی آنان مشخص شد، قاچاقچیان در نزدیکی مسیر قم به تهران در حرکت هستند.

وی افزود: به دنبال این موضوع ماموران در قالب چند تیم متشکل از مامورین مجرب و با انگیزه پس از توجیه و ابلاغ آموزش های لازم ضمن اخذ مجوز قضایی به محور های مواصلاتی محدوده جنوب پایتخت عزیمت و پس از ساعت ها کنترل نامحسوس خودرو های عبوری در نهایت بعداز ظهر روز گذشته اتوبوس موصوف را حاشیه شهر تهران شناسایی و با رعایت تمام جوانب امر اتوبوس متوقف و بلافاصله هر سه متهم دستگیر شدند.


دستگیری موبایل قاپ حرفه‌ای میدان فردوسی 

رییس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری سارق جوانی که در میدان فردوسی، موبایل قاپی می‌کرد خبر داد و گفت: کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی موفق به کشف ۳۵ فقره سرقت شدند. 

سرهنگ علی ولی پور گودرزی اظهار داشت: با وقوع سرقت‌های سریالی در محدوده بازار تهران و میدان فردوسی موضوع رسیدگی به پرونده در دستور کار تیمی از کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی قرار گرفت.

رییس پلیس آگاهی پایتخت افزود: با توجه به حساسیت موضوع کارآگاهان تحقیقات ابتدایی را آغاز کردند و در بررسی‌ها متوجه شدند سرقت ها توسط سرنشینان سه موتور سیکلت تیز رو صورت گرفته است.

سرهنگ  ولی پور گودرزی ادامه داد: همین سرنخ کافی بود تا کارآگاهان گشت‌های هدفمند را در محدوده موبایل قاپی‌ ها آغاز کنند که در ادامه کارآگاهان یکی از موتورسیکلت‌ های مورد نظر را در ابتدای پل بعثت مشاهده و بلافاصله دستور ایست را صادر کردند.

این مقام انتظامی در ادامه تصریح کرد: متهم پس از مشاهده گشت نامحسوس پلیس بلافاصله متواری شد که در پی همین موضوع کارآگاهان بلافاصله وارد عمل شدند و با  شلیک پنج تیر هوایی پس از تعقیب و گریز یک کیلومتری وی را دستگیر و برای تحقیقات به اداره پنجم پلیس آگاهی منتقل کردند.

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ تصریح کرد: متهم در جریان تحقیقات به ۳۵ فقره سرقت به عنف موبایل قاپی از شهروندان در محدوده میدان فردوسی و بازار اعتراف کرد.

شناسایی مرد ربوده شده در کمتر از ۳ ساعت 

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری یک آدم‌ ربا در جنوب تهران خبر داد و گفت: فرد ربوده شده با تلاش شبانه روزی کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی در کمتر از سه ساعت پیدا شد.

سرهنگ علی‌ ولی پورگودرزی اظهار داشت: در پی فقدانی مشکوک به آدم‌ربایی یک راننده کامیون در جنوب تهران موضوع رسیدگی به پرونده در دستور کار تیمی از کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی قرار گرفت. 

وی افزود: با توجه به حساسیت موضوع کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی بلافاصله وارد عمل شدند و تحقیقات ابتدایی را آغاز کردند که در بررسی‌ها مشخص شد، آدم‌ ربا با خانواده مرد جوان تماس گرفته و درخواست پول داشته است. 

رییس پلیس آگاهی پایتخت تصریح کرد: کارآگاهان با دریافت همین سرنخ مهم رصد های اطلاعاتی را کلید زدند و مکان احتمالی تماس را در یک ترابری در محدوده خیابان شوش شناسایی کردند و در سریع ترین زمان ممکن راهی محل مورد نظر شدند و با اقدامات خاص پلیسی و اطلاعاتی آدم‌ ربا را شناسایی کردند. 

این مقام  انتظامی تصریح کرد: از سوی دیگر تحقیقات محلی به دست آمد، متهم پس از دقایقی گفت و گو با راننده کامیون سوار بر خودرو وی شده و به مکانی نامعلوم حرکت کرده است. 

رییس پلیس آگاهی پایتخت اظهار داشت: به دنبال اعلام این خبر، گشت‌ های کارآگاهان در منطقه‌های احتمالی تردد خودرو مذکور کلید خورد که در پی همین موضوع متهم در جاده ورامین شناسایی و دستور توقف کامیون صادر شد. متهم پس از مشاهده کارآگاهان با کامیون متواری شد که کارآگاهان پلیس پس از یک تعقیب و گریز طولانی وی را دستگیر و فرد ربوده شده را کمتر از سه ساعت پیدا کردند. 

سرهنگ گودرزی با بیان اینکه راننده کامیون پشت صندلی خودرو خود زندانی شده بود، تصریح کرد: متهم پس از انتقال به اداره یازدهم پلیس آگاهی به جرم آدم‌ربایی با شگرد خوراندن آب میوه مسموم اعتراف کرد. 

به گفته وی، کارآگاهان در بررسی سوابق کیفری متهم متوجه شدند، وی دارای چندین فقره سابقه کیفری در زمینه های سرقت به شیوه های مختلف از جمله بیهوشی در سال های اخیر بوده است و در تحقیقات به کارآگاهان گفت: من پس از آزادی از زندان به دلیل نداشتن کار و برای گرفتن رضایت شکات قبلی در پرونده سابقم اقدام به سرقت از رانندگان مسافرکش و بارکش به شیوه خوراندن آب میوه های مسموم در شهرهای مختلف مانند: تهران- شمال-اردبیل می کردم، سپس طی تماس با خانواده های افراد که پدرتان یا همسرتان حالش بد شده و او در بیمارستان است و نیاز به درمان دارد، اقدام به اخاذی می کردم سپس متواری می شدم.

 کارآگاه گودرزی خاطرنشان کرد: با توجه به دستگیری متهم و اعتراف وی به جرم انتسابی تاکنون پنج شاکی مورد شناسایی قرار گرفته و متهم برای تحقیقات تکمیلی و  کشف جرایم احتمالی دیگر در اختیار کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی قرار گرفت.

کشف ۱۰هزار لیتر گازوییل قاچاق 

سر کلانتر پنجم پلیس پیشگیری تهران بزرگ از کشف ۱۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق و توقیف یک دستگاه اتوبوس خبر داد.

سرهنگ پیمان لطیفی با اعلام این خبر بیان کرد: در بررسی های  اطلاعاتی، تیم عملیاتی کلانتری ۱۵۱ یافت آباد  گاراژی را در محدوده یافت آباد شناسایی کردند که مالک گاراژ به قاچاق گازوییل می پرداخت و سوخت ها را با استفاده از یک دستگاه اتوبوس که در آن باک دو هزار لیتری باک اضافی تعبیه و جاساز شده بود به داخل گاراژ انتقال می داد.

وی با بیان اینکه ماموران در تحقیقات و پی جویی های انتظامی مشخصات و ساعات حضور متهم را شناسایی کردند، افزود: روز گذشته ماموران با هماهنگی های قضایی به گاراژ مورد نظر اعزام شدند که اتوبوس مربوطه در حال تخلیه گازوییل به تانکرهای داخل گاراژ بوده و سریعا متهم دستگیر و اتوبوس توقیف شد.

سر کلانتر پنجم پلیس پیشگیری تهران بزرگ ادامه داد: در بررسی اولیه مشخص شد که متهم خیلی وقت است در قاچاق سوخت فعالیت دارد و  دو تانکر بزرگ هشت هزار لیتری جهت دپو گازوییل داخل گاراژ  نصب کرده و تعداد ۱۵ کارت سوخت گازوییل هم از وی کشف شد.

دستگیری دایی و خواهر زاده ای که سارق بودند 

سرکلانتر یازدهم پلیس پیشگیری تهران بزرگ از دستگیری دایی و خواهر زاده ای که با همکاری یکدیگر از ساختمان های مسکونی سرقت می کردند خبر داد و گفت: متهمان به ۲۰ فقره سرقت معترف شدند.

سرهنگ صادق ضرونی با اعلام این خبر افزود: در پی اعلام چند فقره سرقت از اماکن خصوصی توسط سرنشینان پراید سفید رنگ با پلاک سرقتی دستگیری سارقان در دستور کار  تیم عملیات کلانتری ۱۲۸ تهران نو قرار گرفت.

وی با بیان اینکه ماموران در تحقیقات و پی جویی های انتظامی مشخصات ظاهری و ساعات حضور سارقان را  بدست آوردند، گفت: روز گذشته ماموران با مشخصات ظاهری که در اختیار داشتند بصورت نامحسوس در حین  گشت زنی در سطح حوزه خودروی پراید مورد نظر با پلاک سرقتی را مشاهده کردند که به وی دستور ایست دادند، ولی بی توجه به دستور پلیس از محل متواری شدند.

سر کلانتر یازدهم  پلیس پیشگیری تهران بزرگ ادامه داد: در تعقیب و گریز ۲۰ دقیقه ای با شلیک پلیس خودرو متوقف و سارقین دستگیر شدند و در بررسی اولیه مشخص شد که خودروی سرقتی متعلق به خود راننده است و با این ترفند و اعلام سرقت خودروی خود اقدام به سرقت از ساختمان ها و اماکن خصوصی می کند. سارقان ۲۳ و ۴۰ساله و دارای سوابق سرقت و تحمل حبس در زندان هستند.

سرهنگ ضرونی با اشاره به اینکه این دو سارق دایی و خواهر زاده هستند تا کنون به ۲۰ فقره سرقت با همین روش اعتراف کردند، خاطر نشان کرد: تلاش برای شناسایی شکات دیگر و کشف جرایم دیگر متهمین ادامه دارد.

دستگیری زورگیر بهشت زهرا (س)

سرکلانتر دهم پلیس پیشگیری تهران بزرگ از دستگیری سارقی که در بهشت زهرا زورگیری می کرد خبر داد . 

سرهنگ رسول بهرامی، با اعلام این خبر گفت: در پی اعلام دو فقره سرقت به روش زورگیری از دو خانم در بهشت زهرا (س) دستگیری سارق در دستور کار تیم عملیاتی کلانتری حرم مطهر قرار گرفت.

وی با بیان اینکه سارق در بهشت زهرا (س) خودروی های تک سرنشین را که راننده آن ها خانم بودند، انتخاب می کرد و در یک فرصت مناسب از آنان با استفاده از سلاح سرد زورگیری و طلا و موبایل آنها را سرقت می کرد، افزود: روز گذشته ماموران با مشخصاتی که از سارق بدست آورده بودند مخفیگاه متهم را در یکی از رستوران های باقر شهر شناسایی کردند.

سر کلانتر دهم  پلیس پیشگیری تهران ادامه داد: پس از اخذ مجوز قضایی سارق در رستورانی که در آن به عنوان پیک موتوری کار می کرد در یک عملیات منسجم پلیسی دستگیر شد و پس از انتقال به کلانتری به هر دو سرقت به روش زورگیری اعتراف و مال باختگان  هم متهم را شناسایی کردند.

سرهنگ بهرامی با اشاره به اینکه سارق ۲۰ ساله و دارای سوابق سرقت زورگیری و تحمل حبس در زندان است، خاطر نشان کرد: مال خر این سارق هم دستگیر و اموال سرقتی به مال باختگان بازگردانده شد و هر دونفر با دستور قضایی روانه زندان شدند.

نظر شما