شناسهٔ خبر: 54980950 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: سلامت نیوز | لینک خبر

چگونه منیزیم می تواند به چرخه قاعدگی شما کمک کند؟”

آیا می دانید این همه تبلیغاتِ منیزیم از کجا آمده است؟ نگران نباشید، ما این مطلب را به این مکمل فوق‌العاده اختصاص می‌دهیم تا بفهمیم چگونه این ماده معدنی معجزه آسا می‌تواند برای شما خانم ها مفید باشد.

صاحب‌خبر -

جادوی منیزیم:

آیا می دانید این همه تبلیغاتِ منیزیم از کجا آمده است؟ نگران نباشید، ما این مطلب را به این مکمل فوق‌العاده اختصاص می‌دهیم تا بفهمیم چگونه این ماده معدنی معجزه آسا می‌تواند برای شما خانم ها مفید باشد.

منیزیم و قاعدگی

وقتی صحبت از عملکرد هورمونهای قاعدگی به میان میآید، منیزیم یک بازیکن ستاره است، بنابراین منطقی است که متعادل کردن سطوح آن در بدن تأثیر مثبتی بر مشکلات این دوره داشته باشد.

بسیاری از زنان از روزهای منتهی به قاعدگی می ترسند. از نفخ، گرفتگی عضلات و جوش‌ گرفته تا نوسانات خلقی و احساس تهوع.

سطح استروژن و پروژسترون درست قبل از قاعدگی در بالاترین حالت این سیکل است و مطالعات نشان داده که منیزیم تاثیر قابل توجهی بر این دو هورمون دارد.

فواید مصرف روزانه منیزیم در چرخه قاعدگی به شرح زیر است:

کاهش علائم PMS مربوط به سلامت روان

تحقیقات نشان داده است که کاهش منیزیم میتواند دلیل بروز علائم PMS باشد، زیرا این ماده برای سنتز دوپامین مغز ضروری است و اگر مقدار ترشح دوپامین در مغز متعادل نباشد، میتواند بر خلق و خوی تأثیر بگذارد و منجر به اضطراب شود. مطالعات نشان می دهد که کاهش غلظت منیزیم در فاز لوتئال (از روز 14 تا 28 سیکل) منجر به بروز علائم سندرم پیش از قاعدگی میشود و مصرف مکمل منیزیم میتواند به کاهش اثرات آن کمک کند.

بهبود کیفیت خواب

در یک مطالعه، محققان دریافتند که شرکت‌کنندگانی که هر روز مکمل منیزیم مصرف می‌کنند، نه تنها میتواند در به خواب رفتن فرد کمک کند، بلکه نقش مهمی در رسیدن به خواب عمیق و آرام نیز دارد.

تسکین دردهای پریود و گرفتگی عضلات

منیزیم به سه طریق درد و اسپاسم قاعدگی را کاهش می دهد:

  • شل کردن ماهیچه های صاف رحم
  • بهبود جریان خون
  • کاهش تولید پروستاگلاندین (یک ماده شیمیایی که باعث درد و التهاب می شود)

مسکن هایی مانند ایبوپروفن ممکن است راه حل طولانی مدت خوبی نباشند، بنابراین ممکن است ارزش آن را داشته باشد که این ماده معدنی شگفت انگیز را به عنوان یک جایگزین طبیعی امتحان کنید.

چگونه منیزیم می تواند به چرخه قاعدگی شما کمک کند؟”

مدیریت میگرنهای قاعدگی مدیریت

برخی تحقیقات شروع میگرن را با سطوح پایین این ماده معدنی مرتبط دانسته اند. برای کمک به جلوگیری از بروز میگرن قاعدگی، بهتر است مصرف منیزیم از پانزدهمین روز سیکل تا زمان شروع پریود ادامه داد.

یک مطالعه در سال 2021 نشان داد؛ اکسید منیزیم به اندازه والپروات سدیم در پیشگیری از حملات میگرنی بدون عوارض جانبی مؤثر است. بنابراین برای کاهش درد های میگرنی ملح اکسید منیزیم نسبت به سایر ملح های آن تاثیر بیشتری دارد.

کمک به بهبود علائم یائسگی یا قبل از آن

در یک مطالعه، منیزیم گرگرفتگی دوران یائسگی را در زنانی که تحت درمانِ سرطان سینه بودند، و نمی‌توانستند از جایگزین هورمونی استفاده کنند، تسکین داد.

بنابراین چگونه سطح منیزیم خود را افزایش دهیم؟

اگر فکر می‌کنید منیزیم می‌تواند به شما کمک کند چرخه قاعدگی آرام‌تر و متعادل‌تری داشته باشید، احتمالاً به دنبال راه حل آن نیز هستید!

چگونه منیزیم می تواند به چرخه قاعدگی شما کمک کند؟”

مکمل ویتاول مگنیبان از بهترین و پرفروش ترین مکملهای موجود در بازار دارویی ایران است که جهت رفع تمامی موارد ذکر شده در بالا کاربرد دارد.

هر بستهی ویتاول مگنیبان ساخت شرکت مهبان دارو دارای کپسول های 30 عددی است. هر کپسول آن حاوی منیزیم، ویتامین D3، ویتامین B6، ویتامین B1 و ویتامین K2 میباشد. مگنیبان به عنوان یک مکمل غدایی در کمبود منیزیم در بدن و سایر ویتامین‌های مذکور، نقش موثری را در ارتقا سلامت افراد به دنبال دارد.

ویژگی دیگر ویتاول مگنیبان که آن را از دیگر مکمل ها متمایز میکند، حضور ویتامین K2 درفرمولاسیون آن است. ویتامین K2 یک ویتامین محلول در چربی میباشد که باعث جلوگیری از کلسیفیه شدن (رسوب کلسیم) در عروق میشود و از این طریق به سلامت قلب و عروق نیز کمک میکند.

تهیه و تدوین: دکتر رعنا منوچهری

References:

  1. https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/31691193/
  2. https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/22069417/
  3. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3703169/
  4. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5452159/

برچسب‌ها:

نظر شما