شناسهٔ خبر: 54980679 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

داعش مسؤولیت حمله به زندانی در نیجریه و فرار حدود ۹۰۰ زندانی را بر عهده گرفت

سپیده حسینی

گروه تروریستی داعش مسؤولیت حمله عصر سه‌شنبه به زندان "ابوجا" در پایتخت نیجریه را که به فرار ۸۷۹ زندانی منجر شد، برعهده گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، خبرگزاری وابسته به گروه تروریستی داعش در حساب کاربری خود در تلگرام مسؤولیت حمله به زندان ابوجا در پایتخت نیجریه را که به فرار ۸۷۹ زندانی انجامید، برعهده گرفت.

پیشتر یکی از مسؤولان وزارت کشور نیجریه اعلام کرده بود، پس از این حمله که گمان می‌رفت افراطی‌های گروه بوکو حرام آن را انجام دادند، حدود ۴۴۰ زندانی هنوز فراری هستند.

او افزود: ۶۴ تن از زندانی‌های فراری از اعضای بوکو حرام بودند.

ساکنان این منطقه نیز روز چهارشنبه اعلام کردند که در نزدیکی زندان کوجی در بیرون منطقه ابوجا انفجارهای شدید و تیراندازی انجام شد و نیروهای امنیتی خیابان‌های اطراف را محاصره کردند.

یک منبع نیجریه‌ای اعلام کرد، زمانی که گروهی از افراد مسلح با استفاده از مواد منفجره وارد زندان شدند، یکی از مسؤولان امنیتی کشته شد.

یکی از ساکنان منطقه ابوجا اظهار کرد: صدای تیراندازی را در خیابان شنیدیم و گمان کردیم یک گروه سارق مسلح هستند، پس از تیراندازی انفجار اول انجام شد؛ سپس صدای انفجار دوم آمد و پس از آن انفجار سوم رخ داد.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما