شناسهٔ خبر: 54980550 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سخنگوی سازمان حفاظت محیط زیست:

نشست وزیران محیط‌زیست کشورهای همجوار در ایران برگزار می شود

تهران-ایرنا- سخنگوی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: باتوجه به ابلاغ مقام معظم رهبری در سیاست‌های کلی محیط‌زیست برای تقویت دیپلماسی و تاکید رییس جمهور درباره سلامت مردم و مدیریت پدیده گرد و غبار با منشاء خارجی، نشست وزیران محیط‌زیست کشورهای همجوار با هدف رفع چالش‌های زیست‌محیطی در سطح منطقه برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از سازمان حفاظت محیط زیست، نورالله مرادی اظهار داشت: پس از ماموریت رییس جمهوری به وزیر امور خارجه و رییس سازمان حفاظت محیط زیست برای رفع معضل آلودگی هوا،  علی سلاجقه معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست در راس هیاتی متشکل از مدیران وزارتخانه های نیرو، جهاد کشاورزی و امور خارجه با سفر به چندین کشور منطقه، با مسوولان محیط زیست کشورهای عراق، سوریه و کویت برای مدیریت پدیده گرد و غبار گفت و گو و تبادل نظر کرد.

وی افزود: همچنین در راستای همگرایی منطقه ای برای مقابله با این پدیده، شانزدهم خردادماه امسال، گردهمایی محیط زیست و دیپلماسی منطقه‌ای با حضور سفرای کشورهای همسایه در سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد.

سخنگوی سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: در ادامه تلاش های دیپلماتیک برای مدیریت منطقه ای پدیده گرد و غبار و دیگر چالش های زیست محیطی، نشست وزرای محیط زیست کشورهای همجوار سه شنبه ۲۱ تیرماه با حضور مقامات بلند پایه کشوری، وزرای محیط زیست کشورهای منطقه، نمایندگان سازمان های بین المللی مرتبط و اعضای ستاد ملی سیاست گذاری و هماهنگی مدیریت پدیده گرد و غبار برگزار خواهد شد. 

وی افزود: این نشست با هدف تقویت همکاری های منطقه ای در راستای بهبود شرایط زیست محیطی، رفع مشکلات و چالش های فرامرزی و توجه سیاستمداران و تصمیم سازان به موضوعات محیط زیست در برنامه ریزی های کشوری و تعامل با سایر کشورها به میزبانی سازمان حفاظت محیط زیست برگزار خواهد شد.

مرادی در ادامه با اشاره به برگزاری دو نشست تخصصی در زمینه گرد و غبار با حضور معاونین وزرا و کارشناسان ارشد کشورهای مشارکت کننده در اجلاس اظهار داشت: این دو نشست به منظور بحث و بررسی در خصوص چالش ها و راه حل های مرتبط با این پدیده در منطقه و در نهایت به اشتراک گذاشتن ابتکار جمهوری اسلامی ایران در زمینه تهیه برنامه های عمل زیر منطقه ای و تهیه نقشه راه تدوین برنامه عمل زیر منطقه‌ای مقابله با گرد و غبار در غرب آسیا و آسیای میانه برگزار خواهد شد.

رییس شورای اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: تاکنون کشورهای عراق، ارمنستان، سوریه، قطر، آذربایجان، عمان و ترکیه برای شرکت در این نشست اعلام آمادگی کرده اند.

نظر شما