شناسهٔ خبر: 54980458 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

چند خبر کوتاه/ شهرستان تفت رتبه نخست زایمان طبیعی استان یزد را دارد

یزد-ایرنا- رییس شبکه بهداشت و درمان تفت گفت: بخش زایمان بیمارستان شهید بهشتی تفت به عنوان بخش سرآمد استان در زمینه زایمان طبیعی فعالیت می کند که توانست رتبه نخست زایمان طبیعی را در استان کسب کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، سیدمحمود واعظ پور در جریان بازدید جمعی از مسوولان استان از بخش زایمان بیمارستان شهید بهشتی تفت و قدردانی از عوامل این بخش افزود: کاهش زایمان به صورت سزارین یکی از اهداف دولت در راستای موضوع صیانت از جمعیت است که بیمارستان شهید بهشتی تفت در این زمینه عملکرد موفقی داشته است.

وی ادامه داد: در موضوع صیانت از جمعیت تلاش می شود تا جوانان مجرد به تأهل و خانواده های فاقد فرزند، به فرزند آوری تشویق شوند که در این زمینه با توجه به بالا بودن نرخ سالمندی در شهرستان تفت، تشویق به فرزند آوری بسیار مهم است.

واعظ پور ادامه داد: بخش قابل توجهی از جمعیت شهرستان تفت را روستاییان تشکیل می دهند که  در دسترس بودن پزشک و پرستار و خدمات دهی مناسب به این قشر باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

مدیر بیمارستان شهید بهشتی تفت نیز گفت: بخش زنان و زایمان این بیمارستان از پزشکان و ماماهای با تجربه ای بهره می برد و به لحاظ رسیدگی به بیمار در استان از مراکز درمانی موفق است.

روح الله عرب افزود: اینکه مادر در کنار همسر و همراهان بتواند در کمال آرامش فرزند خود را به دنیا بیاورد از ویژگی ممتاز این بخش است.

در این برنامه از زحمات مسوول بخش زنان و زایمان شهرستان، پزشکان و پرستاران این بخش قدردانی شد.

عوامل اجتماعی موثر بر سلامت، محور فعالیت دور چهارم مجامع سلامت استان است

یزد-ایرنا- مشاور امور اجتماعی رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: اندیشگاه سلامت استان یزد عوامل اجتماعی موثر بر سلامت را تدوین کرد که این امر محور چهارمین دوره مجامع سلامت استان است.

به گزارش ایرنا، محمدحسن لطفی در نشست مجمع سلامت شهرستان تفت افزود: مجمع سلامت نمادی برای شهرستان و استان است که هر سال یک بار با حضور بزرگان شهرستان و استان برگزار می شود.

مشاور امور اجتماعی رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد تصریح کرد: علل و عوامل مختلف فرهنگی و اجتماعی بر سلامتی افراد اثر دارد بنا بر این داشتن پیوست سلامت برای فعالیت های همه حوزه ها ضروری است.

وی ۱۴ محور عوامل اجتماعی موثر بر سلامت را ارائه عادلانه خدمات سلامت، تکامل دوران ابتدای کودکی، اشتغال و امنیت شغلی، سلامت معنوی و روانی، تغذیه و امنیت غذایی، حمایت اجتماعی، آموزش، آگاهی و تحصیلات، مسکن و محله سالم، محیط سالم، شیوه زندگی سالم، سوانح و حوادث، توزیع عادلانه درآمد و امنیت اقتصادی، حاشیه نشینی و مناطق محروم و دور افتاده و گروه های ویژه جنسیتی عنوان و اضافه کرد: نقش انجمن های مردم نهاد و دستگاه های مختلف در سلامت غیرقابل انکار است و هرچند متولی اصلی سلامت وزارت بهداشت است ولی ۸۰ درصد سلامت مردم وابسته به عوامل بیرونی می باشد.

لطفی ادامه داد: نقش پزشک خانواده در جامعه امروز بسیار مهم است و مسوولان باید برای تأمین پزشک خانواده اقشار مختلف مردم برنامه ریزی لازم را انجام دهند.

در ابتدای این نشست رییس شبکه بهداشت و درمان تفت به ارائه گزارشی از فعالیت های شورای سلامت شهرستان پرداخت و گفت: در دوسال گذشته موضوع کرونا بحث اصلی شورای سلامت شهرستان تفت بود.

سید محمود واعظ پور افزود: برنامه ما در سال جاری برای شورای سلامت بیماری های غیرواگیر دار و موضوع صیانت از جمعیت است.

مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری تفت در ۲۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

نظر شما