شناسهٔ خبر: 54980411 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین:

کارشنان امورمالیاتی باید اهل انصاف و عدالت باشند

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین در دیدار مدیرکل و جمعی از معاونان سازمان امور مالیاتی استان قزوین گفت: کارشنان امور مالیاتی باید واقعاً اهل تشخیص، تقوا، انصاف و عدالت باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی فقیه در استان قزوین در دیدار عزیزالله عباسپور مدیرکل و جمعی از معاونان سازمان امور مالیاتی استان قزوین، اظهار کرد: اگر شما کار خود را به نحو احسن انجام دهید، می‌توانیم بگوییم که جزو عوامل امیرالمؤمنین (ع) هستید و آن حضرت به شما مأموریت داده است، حضرت در نامه۵۳ به مالک اشتر فرمودند این نامه فرمانی است که از امیرالمؤمنین (ع) به مالک اشتر صادر شده است، حضرت می‌فرماید من و شما بنده خدا هستیم، اگر کاری غیر از خدمت به خلق و بندگی خدا کردیم اسمش بردگی است. خدا از «وَلَقَدْ کَرَّمْنَا بَنِی آدَمَ» سخن گفته و اینکه در بندگی خدا صاحب عزت و عظمت شویم، بنابراین باید برای ارزش‌ها تلاش کنیم.

او افزود: امیرالمؤمنین (ع) به مالک اشتر فرمود من بنده خدا هستم و تو هم بنده خدا هستی، من به تو مأموریتی را می‌سپارم که تو بر اساس آن بندگی این مأموریت را به انجام برسانی و این دستوری است که به مالک‌اشتر می‌دهد، آن زمانی که او را برای ولایت مصر مأمور کرد و این کلام حضرت شامل حال همه پیروان حضرت در عصر کنونی نیز می‌شود.

امام جمعه قزوین گفت: برای مثال نباید شرایط به گونه‌ای باشد که از مغازه‌داری که به زور زندگی خود را می‌گذراند، دریافت مالیات داشته باشیم و درمقابل یک آدم توانمندی که دریافت مالیات به زندگی او آسیبی وارد نمی‌کند، از چشم ما دور بماند و خدای نکرده با او مسامحه صورت بگیرد.

آیت‌الله عابدینی تأکید کرد: حضرت به مالک فرمود باید مالیات بگیری تا بنیه مالی کشور محکم شود، در سوره مبارکه نساء آیه۵ خداوند می‌فرماید اقتصاد موجب قوام شماست، اگر نداشته باشید زمین می‌خورید، چرا به کسی که مال ندارد فقیر می‌گویند؟ چون آدم فقیر مثل کسی است که ستون فقراتش شکسته است و زمین‌گیر می‌شود، فقر از نظر واژگانی از ستون فقرات گرفته شده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین ادامه داد: حضرت در ابتدا مال را بیان می‌کند و سپس جهاد با دشمنان را مطرح می‌کند، اگر دشمنان حمله کردند و به نوامیس مردم و امنیت ملت آسیب رساندند باید مقابل آن‌ها بایستید، اگر بخواهید در مقابل آن‌ها بایستید به ابزار جنگی نیاز دارید، بنابراین در درجه نخست باید مال داشته باشید.

او همچنین گفت: در ادامه حضرت فرمود وظیفه داری امور مردم را اصلاح کنی، برای مثال نان مردم را باید اصلاح کنیم که مردم راحت بروند یک لقمه نان بگیرند و بخورند، گرفتار نباشند، در صف‌ها گیر نکنند، اصلاح به معنای این‌گونه امور است.

امام جمعه قزوین افزود: کارشنان امور مالیاتی باید واقعاً اهل تشخیص، تقوا، انصاف و عدالت باشند. خداوند در سوره نسا آیه۵۸ می‌فرماید «إِنَّ اللَّهَ یَأْمُرُکُمْ أَنْ تُؤَدُّوا الْأَمَانَاتِ إِلَی أَهْلِهَا وَإِذَا حَکَمْتُمْ بَیْنَ النَّاسِ أَنْ تَحْکُمُوا بِالْعَدْل» یعنی همانا خدا به شما امر می‌کند که امانت‌ها را به صاحبانش باز دهید و چون حاکم بین مردم شوید به عدالت داوری کنید.

امام جمعه قزوین بیان کرد: خداوند وقتی یک دستوری به ما می‌دهد و از کلمه دستور برای آن استفاده می‌کند خیلی جدی می‌شود، خداوند در فرصت کاری و شغلی شما دستور می‌دهد امانت‌ها را به اهل خود باز گردانید، ببینید چقدر در این امر خدا دارید دقیق عمل می‌کنید؟ خداوند می‌گوید به شما دستور می‌دهم وقتی بین مردم حکم صادر کردید، با عدالت حکم خود را صادر کنید.

عزیزالله عباسپور، مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین در ابتدای این دیدار گزارشی از برنامه‌های انجام شده در اداره کل امور مالیاتی استان ارائه کرد.

برچسب‌ها:

نظر شما