شناسهٔ خبر: 54980307 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اختصاص ۱۰۰۰۰ متر فضا برای عرضه دام بهداشتی ویژه عید قربان در شهرری

شهرری- ایرنا- شهرداری منطقه ۲۰ تهران از اختصاص یک مرکز با فضای ۱۰ هزار متر مربع برای عرضه بهداشتی ویژه عید سعید قربان در شهرری خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۰، سیدمحمد ناظم رضوی روز پنجشنبه در این باره گفت: این مرکز در فضایی به متراژ ۱۰هزار مترمربع، ۲ سالن مخصوص نگهداری دام، یک سالن قرنطینه و استقرار ۲ گروه ذبح، اکیپ های دامپزشکی و آتش نشانی در خیابان شهید رجایی جنوب به شمال، بعد از پل شهید آوینی، مرکز موتوری سنگین شهرداری منطقه ۲۰ آماده سازی شده و عرضه دام زنده و ذبح گوسفند به صورت بهداشتی با رعایت پروتکل های ابلاغی انجام می شود.

وی با بیان اینکه به منظور برگزاری هرچه بهتر مراسم قربانی همه امکانات و ظرفیت های به کار گرفته شده تا شهروندان با اطمینان خاطر، نسبت به ادای نذورات خود اقدام کنند، افزود: تمامی دام ها در این مرکز با رعابت اصول بهداشتی و تحت کنترل و معاینات پزشکی در اختیار متقاضیان قرار می گیرد.

به گفته ناظم رضوی، با عرضه بهداشتی دام زنده در این جایگاه، از امکان کشتار غیرمجاز بدون ضابطه توسط افراد غیرحرفه ای که سلامت شهروندان منطقه را به مخاطره می اندازد، پیشگیری می شود.

شهردار منطقه ۲۰ تهران با اشاره به فضاسازی محیطی شهر به مناسبت عید سعید قربان، گفت: فضاسازی ساختمان های اصلی و نواحی، معابر و میادین با نصب و اکران بنر بر روی سازه های فرهنگی به تعداد ۸ تخته پرتابلی، اکران تمامی طرح ها در تلویزیون شهری، اهتزاز پرچم های ایران و الوان به تعداد ۲۵۱ تخته و تعداد ۵ پایه پرچم بلند و آذین بندی با ریسه های پارچه ای و نوری به متراژ ۶ هزار متر طول به همین مناسبت انجام شده است.

ناظم رضوی با اشاره به پیش بینی ویژه برنامه های فرهنگی به مناسبت عید قربان، اظهار داشت: ارائه تسهیلات مشارکت در برگزاری مراسم پرفیض دعای عرفه، برگزاری نشست های معرفت افزایی و آشنایی با جایگاه عید قربان نزد مسلمانان در سرای محلات، برپایی نمایشگاه عکس و خوشنویسی با محوریت عید قربان، غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدای گمنام، برپایی ایستگاه پاسخگویی به سئوالات شرعی و عرضه خدمات فرهنگی و اجرای برنامه های شاد در مجاورت مرکز قربانگاه منطقه از جمله برنامه های فرهنگی این مناسبت است.

نظر شما