شناسهٔ خبر: 54979963 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در اختتامیه نخستین جشنواره ملی مطبوعات دینی تاکید کرد؛

القای ناامیدی مهم‌ترین هدف رسانه‌‌های خارجی است

محمد‌مهدی اسماعیلی، در آیین اختتامیه نخستین جشنواره ملی مطبوعات دینی با بیان اینکه امروزه در جنگ روایت‌ها با دشمن قرار داریم، گفت: امروز ناامیدی مهمترین هدف القایی رسانه‌های خارجی است؛ بنابراین در حوزه رسانه، رسالت مهمی برعهده داریم و انجام روایت دینی در رسانه‌ها مبارزه با اهداف اعلانی دشمن در جنگ روایت‌هاست.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در قم، آیین اختتامیه نخستین جشنواره ملی «مطبوعات دینی» پنجشنبه (16تیرماه) با حضور محمد‌مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، آیت‌الله سعیدی، نماینده ولی فقیه در استان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و جمعی از اهالی مطبوعات و رسانه در تالار فرهنگ و هنر قم برگزار شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: رویکرد دولت انقلابی و مردمی در حمایت از موضوع آزادی بیان و قلم است. این شعار دولت نیست، بلکه عمل دولت انقلابی است.

وی ادامه داد: از ابتدای شکل‌گیری دولت به صدها نشریه، سایت خبری و پایگاه‌های مختلف مجوز فعالیت داده‌ایم و همه سعی‌مان را بر این متمرکز کرده‌ایم که از حیات نشریات و خبرگزاری‌ها حمایت کنیم.

اسماعیلی بیان کرد: امروزه حوزه مطبوعات و نشریات مکتوب در یک روند جدید تولید خبر با فناوری‌های نوین در معرض کم فروغی قرار گرفتند که البته طبیعی است؛ چراکه فناوری‌های نوین امکانات جدیدی را ایجاد کرده‌اند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: هرچقدر جلوتر می‌رویم از زمان تولید انتشار و توزیع خبر کاسته و فاصله کم می‌‌شود؛ بخش مهمی از این موضوع در قالب فضای نوین اتفاق می‌افتد.

وی با مطرح کردن این پرسش‌ها که آیا این مساله به معنای کنار گذاشتن مطبوعات و رسانه‌های مکتوب است؟ آیا در دنیا چنین اتفاقی رخ داده است؟ پاسخ داد: حتماً این طور نیست. به یک همزیستی تعریف شده بین رسانه‌های مکتوب و الکترونیکی می‌رسیم و  بنای دولت برای حمایت جدی از هر دو بخش است.

اسماعیلی یادآور شد: در همه پیمایش‌ها میزان مراجعه کم شده است و شمارگان روزنامه‌ها به شدت افت کرده است؛ اما بنای دولت حمایت از این موضوع است و درباره حمایت از رسانه‌های مکتوب، با مشکلات جدی برای تامین ارز روبه‌رو بودیم اما با دستور رئیس جمهور توانستیم با قیمت بسیار مناسب و با قیمت‌های قبلی، کاغذ وارد کنیم و ظرف روزهای آینده بخش مهمی از نیاز رسانه‌های مکتوب تامین خواهد شد تا انشاالله به حیاط خودشان به خوبی ادامه دهند. کار دولت، یک نگاه حمایتی و پشتیبانی از همه رسانه‌های مکتوب است.

مهمان اختتامیه نخستین جشنواره ملی مطبوعات دینی بیان کرد: نکته دوم در حوزه رسانه‌ها، توجه همه رسانه‌ها به منافع ملی است. باید در اصول مشترک و دفاع از منافع ملی، همراهی و همکاری داشته باشیم. امروز  درگیر جنگ روایت هستیم؛ دشمن دارد از کشورمان ناامیدی و سیاه‌نمایی روایت می‌کند و بر این کار اصرار دارد و این تلاش دشمن است. امروز ناامیدی مهمترین هدف القایی رسانه‌های خارجی است بنابراین در حوزه رسانه، رسالت مهمی برعهده داریم و انجام روایت دینی در رسانه‌ها مبارزه با اهداف اعلانی دشمن در جنگ روایت‌هاست.

برچسب‌ها:

نظر شما