شناسهٔ خبر: 54979771 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

نائب‌ رئیس شورای اسلامی شهر کرج:

زمین ندامتگاه قزلحصار می تواند به مرکز رفاهی، تفریحی تبدیل شود

نائب رئیس شورای اسلامی شهر کرج خواستار پیگیری ویژه و مکاتبه با مقامات ذیربط در راستای تحویل قسمتی از 307 هکتار زمین ندامتگاه قزلحصار به شهرداری جهت احداث سایت فضای سبز، رفاهی و گردشگری شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، علیرضا رحیمی، نائب رئیس شورای اسلامی شهر کرج ضمن قدردانی از پیگیری های مجمع نمایندگان استان البرز در خانه ملت و استاندار به جهت پیگیری و تصویب پایان فعالیت زندان های قزلحصار و رجایی شهر، خواستار پیگیری ویژه و مکاتبه با مقامات ذیربط در راستای تحویل قسمتی از 307 هکتار زمین ندامتگاه قزلحصار به شهرداری جهت احداث سایت فضای سبز، رفاهی و گردشگری شد.

زمین ندامتگاه قزلحصار می تواند به مرکز رفاهی، تفریحی تبدیل شود

وی مطرح کرد: کرج در سال های گذشته میزبان حدود 10 درصد از جمعیت زندانیانِ کشور بوده است که علاوه بر تحمیل آثار و مشکلات مضاعف، به جهت مهاجرت خانواده های آن ها به استان، منجر به ایجاد سکونتگاه های غیررسمی، تشدید ساخت و سازهای غیرمجاز و بروز مسائل خاص فرهنگی و اجتماعی نیز شده است.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر کرج افزود: با توجه به مکاتبه معاون اول دولت در راستای موافقت با فروش زندان های قزلحصار و رجایی شهر به ترتیب با مساحت 307 و 60 هکتار، احتمالاً نیت ساخت و ساز در آن ها مطرح می شود که در این صورت افزایش بار جمعیتی و مهاجرپذیری و اتفاقات حاشیه ای را شاهد خواهیم بود.

رحیمی ادامه داد: با توجه به اینکه استان البرز و مرکز آن یعنی کرج در بسیاری از شاخصه ها و سرانه ها در بین استان های کشور در آخرین رده ها قرار گرفته، این مسئله نیز ظلم مضاعفی است که تبعات آن در آینده خودنمایی و ظهور خواهد داشت.

به گفته وی، هنگامی که در ابتدای دهه 70 طرح خروج پادگان های نظامی از تهران مصوب شد، در سال 88 با واگذاری بخشی از پادگان 300 هکتاری قلعه مرغی به شهرداری پایتخت با هدف احداث مجتمع رفاهی، تفریحی و فضای سبز موافقت شد که انتظار می رود در خصوص واگذاری زمین ندامتگاه قزلحصار به شهرداری کرج نیز اتفاق مشابهی رقم بخورد.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر کرج مطرح کرد: انتظار داریم سرپرست شهرداری و ریاست شورای اسلامی شهر کرج در این خصوص مکاتباتی با استاندار و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی داشته باشند.

رحیمی گفت: با توجه به اینکه مجموعه قزلحصار در محاصره محلات کم برخوردار قرار دارد و در راستای ایجاد سرانه رفاهی، خدماتی، فرهنگی، ورزشی و ارتقای سطح زیست پذیری و از طرفی مجاورت این محل با منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه پیام، بی شک تحویل آن به شهرداری می تواند از لحاظ ارتقای شهرسازی، سطح شهرنشینی، تقویت رفاه شهری، کارکردهای اجتماعی و رشد سرانه ها در منطقه تاثیر بسزایی داشته باشد.

انتهای پیام/ص

نظر شما