شناسهٔ خبر: 54979452 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

پهپاد «بیرقدار تی‌بی۲» ترکیه در راه اوکراین

اقتصاد ایران: شرکت صنایع دفاعی ترکیه اعلام کرد که در همبستگی با تلاش مردم لیتوانی برای کمک به اوکراین، یک فروند پهپاد «بیرقدار تی‌بی۲» به این کشور تحویل داده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شرکت صنایع دفاعی ترکیه «بایکار» اعلام کرد که روز چهارشنبه یک فروند پهپاد «بیرقدار تی‌بی۲» را با هدف رساندن آن به اوکراین، به لیتوانی تحویل داده است.

طبق گزارش خبرگزاری «آناتولی»، لیتوانی اخیرا شاهد سازماندهی یک کمپین مردمی برای خرید پهپاد بیرقدار تی‌بی۲ برای اوکراین بوده و این کمپین، طی ۳ روز موفق به جمع‌آوری مبلغ ۶ میلیون یورو برای این کار شده است.

متعاقباً و در پی این امر، شرکت ترکیه‌ای بایکار اعلام کرد که یک پهپاد بیرقدار تی‌بی۲ را به صورت رایگان به لیتوانی می‌دهد.

مراسم تحویل این پهپاد روز چهارشنبه در پایگاه هوایی «سیاولیای»  با حضور «آرویداس آنوسوسکاس» وزیر دفاع لیتوانی و همچنین «خلوق بیرقدار» مدیر شرکت بایکار برگزار شده است.

مدیر این شرکت ترکیه‌ای در بیاناتی به یک شبکه تلویزیونی گفت که قدردانی عمیق خود را از مشارکت صدها هزار لیتوانیایی در کمپین کمک مالی برای خرید پهپاد برای اوکراین ابراز می‌کنم؛ شرکت ما پس از این اتفاق تصمیم گرفت همبستگی خود با کمپین مردمی لیتوانی را نشان داده و آن پهپاد را به صورت رایگان تحویل دهد.

پیش از این «ویلیوس سمسکا» معاون وزیر دفاع لیتوانی از شرکت بایکار که تولیدکننده فناوری‌های نظامی است، در استانبول بازدید کرده و پهپادهای ساخت این شرکت را دیده بود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما