شناسهٔ خبر: 54979409 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

فرمانده انتظامی استان البرز:

فیشینگ کار اینستاگرامی در فردیس دستگیر شد

فرمانده انتظامی البرز گفت: فردی که به بهانه فروش شارژ اینترنت با قیمت پایین، از طریق سرقت اطلاعات کارت بانکی شهروندان اقدام به 363 فقره کلاهبرداری کرده بود، توسط پلیس فتا البرز در فردیس شناسایی و دستگیر شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، سردار عباسعلی محمدیان، فرمانده انتظامی استان البرز گفت: در پی ارجاع یک فقره پرونده کلاهبرداری اینترنتی و برداشت غیر مجاز از حساب بانکی یکی از شهروندان، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستورکار کارشناسان پلیس فتا استان البرز قرار گرفت.

فیشینگ کار اینستاگرامی در فردیس دستگیر شد

وی افزود: بررسی های اولیه ماموران حاکی از این بود که در روزهای اخیر مالباخته از طریق یک پیج اینستاگرامی اقدام به خرید 25 گیگ شارژ اینترنت به مبلغی ناچیز کرده و کلاهبرداران با دعوت نامبرده به یک درگاه جعلی، ضمن سرقت اطلاعات کارت بانکی وی، با نصب بدافزار بر روی گوشی او به اطلاعات حساب و گوشی همراه فرد دسترسی پیدا کرده اند.

فرمانده انتظامی استان البرز تصریح کرد: در ادامه ماموران با ردگیری مبلغ کلاهبرداری شده از حساب مالباخته، متوجه شدند که کلاهبرداران با این مبلغ اقدام به خرید گوشی تلفن همراه از یک شرکت اینترنتی فروش لوازم الکترونیک کرده اند.

این مقام انتظامی اضافه کرد: بلافاصله اقدامات اطلاعاتی ماموران برای شناسایی مخفیگاه متهم آغاز و پس از چندین شبانه روز اقدام پلیسی، در نهایت مخفیگاه این کلاهبردار اینترنتی در شهر فردیس شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی در یک اقدام غافلگیرانه دستگیر شد.

سردار محمدیان با اشاره به استفاده این متهم از چندین پیج اینستاگرامی برای به دام انداختن شهروندان، عنوان کرد: در بررسی های تکمیلی و بازرسی از مخفیگاه متهم، اطلاعات 363 کارت بانکی شهروندان که از آن ها کلاهبرداری شده بود، کشف شد.

وی مبلغ کلاهبرداری این فرد را بر اساس برآورد اولیه کارشناسان، پنج میلیارد ریال برشمرد و مطرح کرد: از کاربران اینترنتی تقاضا داریم فریب پیشنهادهای اغواکننده کلاهبرداران اینترنتی را نخورند و برای دریافت اطلاعات در زمینه پیشگیری از کلاهبرداری های اینترنتی به سایت پلیس فتا مراجعه کنند.

انتهای پیام/ص

نظر شما