شناسهٔ خبر: 54978930 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه

۲۵۰ پایگاه نظامی آمریکا در جهان مصداق بارز نقض حقوق بشر است

اراک - ایرنا - معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه گفت: وجود ۲۵۰ پایگاه نظامی آمریکا در نقاط مختلف جهان مصداق بارز نقض حقوق بشر است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، « کاظم غریب آبادی» روز پنجشنبه در همایش حقوق بشر آمریکایی، ترور، تحریم و توحش، در محل دادگستری استان مرکزی در اراک، افزود: آمریکا بزرگترین جنایتکار تاریخ است و بیشترین قتل و اشغالگری را در کارنامه ننگین خود دارد.

وی بیان کرد: آمریکا خود را پرچمدار و مدعی حقوق بشر معرفی می‌کند اما برای تحقق سیاسیت‌های سلطه گرایانه خود ۲۵۰ پایگاه نظامی در بیش از ۴۰ کشور مستقر کرده است.

دبیر ستاد حقوق بشر آمریکایی اظهار کرد: این هفته، فرصت مناسبی برای بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی است و باید در این هفته جنایاتی که آمریکا در حوزه حقوق بشر علیه مردم خود و ملت‌های سایر کشورها انجام داده مرور شود.

غریب‌آبادی عنوان کرد: حقوق بشر ریشه در ادیان الهی و دین مبین اسلام دارد و اینکه غربی‌ها به حقوق بشر رسیدند حاصل کشتن میلیون‌ها انسان بی‌گناه در جنگ جهانی اول و دوم است.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی  مخالف حقوق بشر نیست و عضو هفت کنوانسیون حقوق بشر است و دفاع از مظلوم یکی از آرمان‌های نظام اسلامی است.

معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه افزود: انواعی از حقوق بشر وجود دارد که ما نیز منکر آنها نیستیم  و نمی توان خودسرانه منکر آنها شد اما نقطه اختلاف جمهوری اسلامی آنجایی است که آمریکا و غرب سعی در تحمیل استانداردهای خود دارد.

غریب‌آبادی بیان کرد: ایران معتقد به حقوق بشر است چرا که پدیده حقوق بشر، پدیده مقدسی است که ریشه در ادیان الهی  بویژه دین مبین اسلام دارد.

وی تاکید کرد: در جهان فرهنگ‌های مختلفی وجود دارد اما آمریکا تنوع فرهنگی را نادیده گرفته است.

معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر ادامه داد: آمریکا به  دنبال تحمیل سبک زندگی غربی است و کسانی‌ که آنها را همراهی نکنند به عنوان کشورهای ناقض حقوق بشر شناخته می‌شوند.

غریب‌آبادی اظهار داشت: آمریکا اعتقادی به حقوق بشر ندارد و حقوق بشر یک بازی سیاسی برای رسیدن به اهداف سیاست خارجی خودش است.

وی عنوان کرد: رویکردی که آمریکا و غرب در حقوق بشر اتخاذ کرده‌اند تبعیض آمیز، دوگانه و مرتبط با استفاده ابزاری از حقوق بشر است.

معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه اضافه کرد: آمریکایی‌ها شعار حقوق بشر می‌دهند اما جایی که منافعشان در خطر باشد پا روی آن می‌گذارند.

غریب‌آبادی اظهار داشت: سالانه چهار هزار نفر در زندان‌های آمریکا فوت می‌کنند که بخشی از آنها علل طبیعی ندارد.

وی با بیان اینکه، پروژه حقوق بشر علیه جمهوری اسلامی انگلیسی است گفت: البته بقیه هم دخالت دارند اما مدیریت آن با انگلیس است.

دبیر ستاد حقوق بشر افزود: حقوق بشر برای آمریکا مفهومی ندارد و زمانی برای آمریکا اهمیت دارد که پای منافعش در میان باشد.

معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه ادامه داد: پشت هر گروهک تروریستی که در دنیا تشکیل می شود بدون شک پای آمریکا در میان است.

غریب آبادی یادآور شد: ۲۵ هزار نفر از مردم بی‌گناه جمهوری اسلامی بر اثر اقدامات تروریستی شهید شدند و مسئول مستقیم آن آمریکای جنایتکار است.

وی افزود: در حالی که آمریکا شعار مبارزه با داعش را سر می‌داد، رزمندگان اسلام به فرماندهی شهید حاج قاسم سلیمانی برای نابودی داعش در عراق و سوریه تلاش می‌کردند اما آمریکا و متحدانش انواع حمایت‌ها را از این گروهک تروریستی انجام می‌دادند.

دبیر ستاد حقوق بشر گفت: آمریکا صلاحیت صحبت کردن در خصوص حقوق بشر و  موعظه کردن کشورهای دیگر را ندارد و باید مسئولیت اقدامات سلطه جویانه خود را بپذیرد و پاسخگو باشد.

غریب آبادی بیان کرد: آمریکا مدینه فاضله نیست اما می خواهد خود را در افکار عمومی مدینه فاضله معرفی کند و همه باید نسبت به توطئه‌های آمریکا هوشیار باشند.

وی تاکید کرد: متاسفانه امیدی به سازمان‌های بین المللی وجود ندارد اما باید افکار عمومی توجیه شود.

معاون امور بین الملل قوه قضاییه اضافه کرد: هفته حقوق بشر آمریکایی نباید به نشست‌ها و همایش‌ها بسنده شود بلکه باید در یک فرآیند ادامه پیدا کند و باید افشاگری و برنامه‌سازی کرد و سمینارهای تخصصی برگزار شود.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی هم در این همایش گفت: هفته دوم تیرماه تحت عنوان هفته حقوق بشر آمریکایی با شعار "تحریم، ترور و توحش" نامگذاری شده که با این عناوین ایجاد و ادامه پیدا کرد.

حجت‌الاسلام سید عبدالمهدی موسوی افزود: باید از ظرفیت تمام اقشار در استان مرکزی استفاده کرد تا هرکس به زبان، بیان و قلم خود بتواند بخشی از سیاهی‌ها و جنایت‌هایی که توسط رژیم جنایتکار بر بشر تحمیل شده معرفی شود.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی تصریح کرد: دبیرخانه حقوق بشر در دادگستری استان مرکزی مستقر می‌شود تا بتوان ایده‌ها و افکار و آرا صادر شده و مطالبات مردم و ملت را در این دبیرخانه دسته بندی و در حوزه حقوق بشر آمریکایی یک گام موثر برداشت.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان دارای بیش از یک میلیون و ۴۸۰ هزار نفر جمعیت است.

نظر شما