شناسهٔ خبر: 54978833 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

روسیه تسلیحات آمریکایی واقع در خاک اوکراین را منهدم کرد

صاحب‌خبر -

شفقنا- ارتش روسیه دو واحد سامانه راکت انداز آمریکایی موسوم به (MLRS) واقع در خاک اوکراین را منهدم کرد، این درحالی است که ولودیمیر زلنسکی  رئیس‌جمهور اوکراین ساعاتی پیش از دریافت تسلیحات دقیق و قدرتمند غربی خبر داده بود.

به گزارش شفقنا از ایرنا، شبکه خبری راشاتودی با انتشار این خبر افزود: وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که دو واحد سامانه راکت انداز موشکی چندگانه  آمریکایی موسوم به «سامانه موشکی راکت انداز با تحرک بالا» (HIMARS) در منطقه دونباس واقع در شرق اوکراین را هدف و منهدم کرد.

پیشتر ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین به رغم هشدارهای مسکو، به نقل از شبکه خبری سی ان ان؛   اواخر روز چهارشنبه (روز گذشته) از دریافت تسلیحات قدرتمند ارسالی از غرب خبر داد و گفت: این تسلیحات بطور قابل ملاحظه ای از قدرت تهاجم قوای روسیه می کاهد.

راشاتودی با انتشار تصاویر هدف قراردادن این سامانه موشکی آمریکایی درحساب اینستاگرام خود نوشت: «ایگور کوناشنکوف» (Igor Konashenkov) سخنگوی وزارت دفاع روسیه دراین باره گفت که این سامانه راکت انداز آمریکایی در یک حمله موشکی به همراه مهمات آن منهدم شد.

شبکه خبری الجزیره انگلیسی نیز ضمن پوشش این خبر افزود: وزارت دفاع روسیه  افزود  نیروهای روسیه همچنین دو انبار مهمات راکت‌های پیشرفته HIMARS را در نزدیکی خط مقدم در دهکده‌ای در جنوب «کراماتورسک» در منطقه دونتسک اوکراین نگهداری می شد  منهدم کردند.

روسیه تسلیحات آمریکایی واقع در خاک اوکراین را منهدم کرد

شبکه خبری سی ان ان روز پنجشنبه با انتشار دریافت تسلیحات غربی، سامانه راکت انداز آمریکایی   افزود: زلنسکی در پی دریافت این تسلیحات گفت که آنها توپخانه هایی دقیق و  قدرتمندی هستند؛ این تسلیحات دقت لازم را داشته و بطور قابل ملاحظه ای از قدرت تهاجم قوای روسیه می کاهد.

سی ان ان دراین گزارش این تسلیحات را آمریکایی معرفی کرد اما به جزئیات بیشتر این سلاح های دریافتی از سوی کی یف اشاره ای نکرد.

روسیه تسلیحات آمریکایی واقع در خاک اوکراین را منهدم کرد

درحالی رئیس جمهوری اوکراین از دریافت تسلیحات و توپخانه ای، موشک انداز غربی خبر می دهد که پیشتر ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه هشدار داده بود که ارسال تسلیحات غرب بخصوص از سوی ناتو به اوکراین بعنوان اهدافی مشروع برای قوای روسیه محسوب شده و روسیه آنها را در داخل خاک اوکراین هدف قرار خواهد داد.

هم اکنون منطقه لوهانسک واقع در شرق اوکراین  با عقب‌نشینی نیروهای اوکراینی در مورخ ۱۲ تیرماه ۱۴۰۱ از شهر «لیسیچانسک»،   به کنترل نیروهای روسیه درآمده است، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه نیز در مورخ ۱۴ تیرماه و بدنبال  سقوط لوهانسک بدست قوای روسیه، به فرماندهان ارتش خود فرمان داد به سمت دونتسک واقع در شرق اوکراین پیش روی کنند.

رئیس‌جمهور روسیه روز ۲۱ فوریه (دوم اسفندماه) با انتقاد از بی‌توجهی غرب  و نادیده گرفتن  نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن در روز پنجشنبه ۵ اسفند آغاز عملیات نظامی ویژه علیه اوکراین را اعلام‌کرد و روابط پرتنش مسکو – کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضع داد.

نظر شما