شناسهٔ خبر: 54978660 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

یک مقام آمریکایی: نشست گروه ۲۰ به اقدام روسیه در اوکراین مشروعیت نمی دهد

صاحب‌خبر -

شفقنا- یک مقام دولت آمریکا اعلام کرد که با توجه به تحولات اوکراین، نشست گروه ۲۰ امسال متفاوت خواهد بود.

 

به گزارش شفقنا از مهر به نقل از رویترز، یک مقام وزارت خارجه آمریکا می گوید: نشست گروه ۲۰ محلی برای اعطای مشروعیت به اقدام روسیه در اوکراین نخواهد بود.

این مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا با اشاره به نشست امروز پنج شنبه وزرای خارجه گروه ۲۰ در اندونزی، گفت که نشست امسال طبق روال عادی نخواهد بود، با این حال آمریکا مصمم است مطمئن شود که در آنجا اتفاقی رخ نخواهد افتاد که به اقدامات روسیه در اوکراین مشروعیت بخشد.

این مقام آمریکایی که «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه این کشور را در بالی همراهی می کند، گفت: گردهمایی وزرای خارجه گروه ۲۰، که رسماً از روز پنجشنبه آغاز می شود و تا روز جمعه ادامه دارد، فرصت خوبی برای پیشبرد تلاش ها جهت مقابله با بحران امنیت غذایی جهانی خواهد بود و آنچه اهمیت دارد اطمینان از موثر و عاری از مداخله بودن این نشست است.

این مقام دولت آمریکا، در توقفی کوتاه در توکیو در مسیر عزیمت به اندونزی، افزود: مهم ترین کار این است که ما تمرکز خود را بر نشست گروه ۲۰ قرار دهیم. ما بسیار مصمم هستیم که این کار را انجام دهیم.

پیشتر «آنالنا بائربوک» وزیر خارجه آلمان روز چهارشنبه اعلام کرد: نظر به جنگ روسیه در اوکراین، این کشور نباید اجازه داشته باشد از نشست این هفته گروه ۲۰ به عنوان سکویی (برای خود) بهره بگیرد. بائربوک در بیانیه ای پیش از عزیمت به اندونزی برای شرکت در نشست وزرای خارجه گروه ۲۰ گفت: به نفع همه ماست که مطمئن شویم که قوانین بین‌المللی رعایت می‌شود و به آن پایبندی وجود دارد. این وجه مشترک (ما) است.

نظر شما