شناسهٔ خبر: 54977732 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

فرمانده انتظامی البرز:

فیشینگ کار اینستاگرامی در فردیس دستگیر شد

البرز - فرمانده انتظامی استان البرز گفت: فردی که با تبلیغ گسترده در چند صفحه اینستاگرامی اقدام به کلاهبرداری کرده بود، توسط پلیس فتا در شهر فردیس شناسایی و دستگیر شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار عباسعلی محمدیان بیان داشت: در پی ارجاع یک فقره پرونده کلاهبرداری اینترنتی و برداشت غیر مجاز از حساب یکی از شهروندان، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت.

وی افزود: بررسی‌های اولیه مأموران حاکی از این بود که در روزهای اخیر مالباخته از طریق یک پیج اینستاگرامی اقدام به خرید ۲۵ گیگابایت شارژ اینترنت به مبلغی ناچیز کرده و کلاهبرداران با انتقال نامبرده به یک درگاه جعلی ضمن سرقت اطلاعات کارت بانکی نامبرده، با نصب بدافزار بر روی گوشی او به اطلاعات حساب و گوشی همراهش دسترسی پیدا کرده‌اند.

فرمانده انتظامی استان البرز تصریح کرد: در ادامه مأموران با ردگیری مبلغ کلاهبرداری شده از حساب مال باخته، متوجه شدند که کلاهبرداران با این مبلغ اقدام به خرید گوشی تلفن همراه از یک شرکت اینترنتی فروش لوازم الکترونیک کرده‌اند.

این مقام انتظامی اضافه کرد: بلافاصله اقدامات اطلاعاتی مأموران برای شناسایی مخفیگاه متهم آغاز و پس از چندین شبانه روز اقدام پلیسی، در نهایت مخفیگاه این کلاهبردار اینترنتی در شهر فردیس شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی در یک اقدام غافلگیرانه دستگیر شد.

سردار محمدیان با اشاره به استفاده این متهم از چندین پیج اینستاگرامی برای در دام انداختن شهروندان، ادامه داد: در بررسی‌های تکمیلی و بازرسی از مخفیگاه متهم، اطلاعات ۳۶۳ کارت بانکی شهروندان که از آنها کلاهبرداری شده بود، کشف شد.

فرمانده انتظامی استان البرز در پایان با بیان برآورد اولیه کارشناسان از ارزش کلاهبرداری این فرد ۵ میلیارد ریال است، خاطرنشان کرد: از کاربران اینترنتی تقاضا داریم تا فریب پیشنهادهای اغواکننده کلاهبرداران اینترنتی را نخورده و برای دریافت اطلاعات در زمینه پیشگیری از کلاهبرداری‌های اینترنتی به سایت پلیس فتا مراجعه کنند.

نظر شما