شناسهٔ خبر: 54977407 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دستور ویژه استاندار برای اصلاح ورودی شهر حاجی‌آباد زیرکوه

بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی در بازدید از ورودی شهر حاجی‌آباد مرکز شهرستان زیرکوه برای اصلاح هندسی این محور با هدف رفع یک نقطه حادثه‌خیز دستور ویژه صادر کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا جواد قناعت روز پنجشنبه در ادامه برنامه‌های نهمین سفر شهرستانی خود از ورودی شهر حاجی‌آباد بازدید و بر اصلاح هندسی این ورودی تاکید کرد.

پیچ ورودی شهر حاجی‌آباد از سمت روستای نوده در محور حاجی‌آباد - کالشور از نقاط حادثه‌خیز شهرستان مرزی زیرکوه محسوب می‌شود.

این محور به جهت اتصال خراسان جنوبی و شهرستان زیرکوه به خراسان رضوی در نقطه کالشور از مسیرهای پرتردد است.

نقص فنی جاده زمینه‌ساز واژگونی خودروها و بروز حوادث متعدد شده و اصلاح هندسی و حذف نقاط پرحادثه این محور از مطالبات مردم و رانندگان است.

براساس تصمیمات شهرستانی، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای باید مطالعات مربوط به اصلاح مسیر را انجام دهد و با تامین اعتبار لازم، این پیچ خطرناک حذف شود.

استاندار خراسان جنوبی در ادامه سفر به شهرستان زیرکوه به همراه نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی، جمعی از مسوولان استانی و شهرستانی از کارخانه کنسانتره آهن زیرکوه با هدف اطلاع از روند اجرای کار و پیشرفت فیزیکی این واحد صنعتی بازدید کرد.

زیرکوه از معادن سنگ آهن غنی برخوردار است و نمونه آن معدن سنگ آهن کلاته ناصر است که امروز مورد بازدید استاندار خراسان جنوبی قرار گرفت.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی در این بازدید گفت: عملیات اجرایی کارخانه کنسانتره آهن زیرکوه در شهریور ۱۴۰۰ آغاز شد و در حال حاضر ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

عباس جرجانی افزود: این کارخانه با هدف فرآوری سنگ آهن و تبدیل آن به کنسانتره و ایجاد اشتغال احداث شده است.

وی با بیان اینکه براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، این واحد صنایع فرآوری تا ۶ ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید گفت: این کارخانه در زمینی به مساحت ۶ هکتار و با سرمایه‌گذاری ۲۰۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی در حال احداث است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی عنوان کرد: ظرفیت فعلی کارخانه ۲۰۰ هزار تن در سال است که این ظرفیت تا ۳۰۰ هزار تن قابلیت افزایش دارد و در حال حاضر روزانه حدود ۵۰ نفر در جریان احداث این کارخانه مشغول کار هستند.

این واحد تولیدی علاوه بر ایجاد ارزش افزوده در ذخایر معدنی، رونق حمل و نقل بار در منطقه را نیز به همراه خواهد داشت.

استاندار خراسان جنوبی در بازدید از یادمان شهدای گمنام آبیز نیز برای بازسازی و فضاسازی این پروژه، قول مساعد داد.

قناعت همچنین در ادامه به همراه نماینده مردم شهرستان‌های قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسوولان استانی و شهرستانی از پروژه چمن مصنوعی شهر حاجی آباد بازدید و بر تامین اعتبار لازم برای تکمیل این پروژه تاکید کرد.

زمین چمن مصنوعی با توجه به جمعیت جوانان و نوجوانان شهر حاجی آباد از زیرساخت‌های مهم ورزشی در شهرستان زیرکوه است.

این پروژه در سال‌های گذشته اجرا شده و در حال بهره‌برداری است اما از داشتن برخی امکانات و تجهیزات محروم است و گرمای بیش از حد هوا و تمایل ورزشکاران و جوانان به استفاده از این فضا در هنگام شب، نصب برج نوری را به یک نیاز اساسی و مطالبه جدی تبدیل کرده است.

همچنین احداث سکوی تماشاگر،  تکمیل پیست دو و میدانی و ایجاد چند چشمه سرویس بهداشتی از جمله مطالبات جوانان برای این پروژه  است که تکمیل این طرح ورزشی به پنج میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

قناعت صبح امروز (پنجشنبه) در نهمین سفر شهرستانی وارد زیرکوه شد و به مقام شامخ شهدا در گلزار شهدای شهر زهان ادای احترام کرد. افتتاح طرح آبرسانی به روستای خطیبی و بازدید از میدان ورودی شهر زهان نیز با حضور استاندار انجام شد.

بازدید از برخی پروژه‌های نیمه‌تمام همچون کتابخانه شهر آبیز، تامین روشنایی بلوار آبیز، پارک شهید سلیمانی شهر حاجی‌آباد و چمن مصنوعی حاجی‌آباد از دیگر برنامه‌های این سفر است.

خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و شهر حاجی‌آباد مرکز شهرستان زیرکوه در فاصله ۱۶۰ کیلومتری بیرجند است.

نظر شما