شناسهٔ خبر: 54977315 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مصرف گوشت قربانی ۲۴ ساعت پس از نگه‌داری در یخچال

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: از مصرف بلافاصله گوشت قربانی پرهیز و برای جلوگیری از بیماری‌های مشترک انسان و دام حداقل ۲۴ ساعت آن را در یخچال نگه دارید.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل دامپزشکی استان زنجان، محمدباقر حاج‌کاظمی بر استفاده نکردن بلافاصله گوشت قربانی تاکید کرد و افزود: برای جلوگیری از بروز بیماری‌های مشترک بین انسان و دام، از مصرف بلافاصله گوشت دام ذبح شده پرهیز کنید.

وی همچنین بر رعایت موازین بهداشتی در هنگام ذبح دام تاکید و تصریح کرد: رعایت موارد بهداشتی مانع از ابتلای مصرف‌کنندگان به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام مانند تب مالت، سیاه‌زخم، تب کریمه کنگو، هاری، سل و ... می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان همچنین بر استفاده از وسایل حفاظتی مانند چکمه، روپوش، دستکش و ... توسط ذبح‌کنندگان تاکید کرد.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین مسائلی که شهروندان باید مدنظر قرار دهند، این است که لاشه دام قربانی شده قبل از مصرف حتماً باید ۲۴ ساعت در قسمت یخچال (نه فریزر) قرار گیرد؛ چراکه طی این مدت دمای یخچال، اسیدیته گوشت را بالا می‌برد و همین موضوع باعث می‌شود که میکروب بیماری‌های احتمالی از جمله تب کریمه کنگو از بین برود.

انتهای پیام

نظر شما