شناسهٔ خبر: 54976130 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: عصر ایران | لینک خبر

روزانه چند ساعت استفاده کودکان از اینترنت مناسب است؟

دستورالعمل‌های گذشته توصیه‌های روشنی را در مورد مدت زمانی که کودکان باید اجازه دسترسی به صفحه نمایش‌ها را داشته باشند ارائه می‌کردند اما جدیدترین دستورالعمل ها رویکرد انعطاف پذیرتری را ارائه می دهند.

صاحب‌خبر -

به والدین توصیه می‌شود که زمان استفاده از صفحه نمایش را در حد اعتدال بگذارند، اما توصیه اکیدی درباره تعداد ساعاتی که بچه‌ها باید اجازه استفاده از دستگاه‌های دیجیتال را داشته باشند، وجود ندارد. در اینجا چیزی است که AAP در مورد زمان صفحه نمایش می گوید: رسانه ها هم موافقان و هم مخالفانی دارند. درست مانند هر چیز دیگری، فناوری نیز مزایا و معایبی دارد. بچه ها می توانند چیزهای زیادی از محتوای آموزشی بیاموزند، اما همچنین می توانند در معرض تصاویر نامناسب، تبلیغات ناسالم و محتوای خشونت آمیز قرار بگیرند.

اقداماتی را انجام دهید تا فرزندتان از رسانه ها یک تجربه مثبت کسب نماید.

الگوسازی سالم ؛ضروری است

فرزند شما احتمالاً استفاده از رسانه شما را تقلید می کند، بنابراین ضروری است که یک الگوی خوب باشد.

کتاب بخوانید،
فعالیت بدنی داشته باشید
زمانی را در فضای باز بگذرانید.
محدودیت های سالمی را برای استفاده از وسایل الکترونیکی خود تعیین کنید.
بچه ها به قوانینی در مورد تکنولوژی نیاز دارند.

قوانینی را در مورد سایت هایی که فرزندتان بازدید می کند، بازی هایی که بازی می کند و فیلم هایی که تماشا می کند، وضع کنید. اجازه ندهید فرزندتان به رسانه های اجتماعی دسترسی پیدا کند تا زمانی که به اندازه کافی به بلوغ فکری دست یافته و از عهده مسئولیت خود برآید.

با فناوری فرزندتان درگیر شوید

در دنیای دیجیتال فرزندتان درگیر شوید. یاد بگیرید که چگونه بازی هایی را انجام دهید که فرزندتان از آنها لذت می برد و با هم اینترنت را کشف کنید. به دنبال فعالیت های مثبتی باشید که می توانید با وسایل الکترونیکی انجام دهید.

زمان را بدون صرف وقت با تکنولوژی در نظر بگیرید و فناوری را کنار بگذارید

وسایل الکترونیکی خود را در ساعات خاصی از روز یا روزهای خاصی از هفته خاموش کنید. برای بچه ها مهم است که برای شرکت در فعالیت هایی که دستگاه های دیجیتالی آنها را در بر نمی گیرد، وقت داشته باشند. حتی یک سم زدایی دیجیتالی کوتاه می تواند رفتار و رفاه عاطفی کودک شما را بهبود بخشد.

محدودیت‌های معقولی برای زمان نمایشگر ایجاد کنید

اکثر بچه ها نمی توانند دسترسی نامحدود به وسایل الکترونیکی خود را مدیریت کنند. برای حفظ سلامت جسمی و روانی فرزندتان، محدودیت‌هایی را برای زمان تماشای صفحه تعیین کنید. اجازه ندهید فرزندتان هر روز شنبه تمام روز جلوی تلویزیون بنشیند و اجازه ندهید تمام شب بیدار بماند و بازی های ویدیویی انجام دهد.

اشتباهات رسانه ای را به لحظاتی قابل آموزش تبدیل کنید

فعالیت کودک خود را زیر نظر داشته باشید و آماده باشید که کودکتان گاهی اوقات اشتباه کند. چه او به یک وب سایت نامناسب وارد شود یا از محدودیت داده در تلفن هوشمند خود عبور کند، این اشتباهات را به لحظاتی قابل آموزش تبدیل کنید تا فرزندتان دفعه بعد بهتر عمل کند.

آنلاین بودن نوجوانان مشکلی ندارد

رسانه های اجتماعی بخش عمده ای از زندگی بیشتر نوجوانان است. به نوجوانتان اجازه دهید وقت خود را به صورت آنلاین در ارتباط با افراد دیگر بگذراند. این احتمال وجود دارد که ارتباطات آنلاین نقش مهم تری در آینده شغلی نوجوان شما ایفا کند.

منبع: پلیس فتا

نظر شما