شناسهٔ خبر: 54975989 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۴۰۲ گواهینامه استاندارد صادراتی و وارداتی در استان اردبیل صادر شد

اردبیل- ایرنا- مدیرکل استاندارد استان اردبیل از صدور ۴۰۲ گواهینامه ارزیابی انطباق استاندارد برای کالاهای صادراتی و وارداتی این استان در سه ماهه اول سال جاری خبر داد.

صاحب‌خبر -

هاشم علایی روز پنجشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا، با بیان این که اداره کل استاندارد استان بر صدور همه کالاهای وارداتی و صادراتی مشمول مقررات استاندارد اجباری در مبادی رسمی کالا نظارت دارد، گفت: ۴۴ فقره از این گواهینامه‌ها از نوع ارزیابی انطباق کالاهای صادراتی و ۳۵۸ فقره نیز از نوع ارزیابی انطباق کالاهای وارداتی بوده است.

وی بیان کرد: طی سه ماهه نخست امسال صدور گواهینامه ارزیابی انطباق استاندارد برای کالاهای صادراتی ۴۲ درصد و گواهینامه ارزیابی انطباق استاندارد برای کالاهای وارداتی این استان ۱۴۰ درصد نسبت به برنامه مصوب رشد داشته است.

مدیرکل استاندارد استان اردبیل، بیشترین اقلام صادراتی از استان اردبیل در سال جاری را شامل خرما، کشمش، زردآلوی خشک(قیصی)، روکش ملامینه آغشته، زغال صنعتی تهیه شده از آخال و ماسه سیلیسی اعلام کرد.

وی بیان کرد: این کالاها پس از ارزیابی و بررسی کارشناسان اداره کل استاندارد و آزمایشگاه‌های همکار تایید صلاحیت شده، به مقصد کشورهای روسیه، گرجستان، عراق و جمهوری آذربایجان صادر شده است.

دبیر شورای استاندارد استان اردبیل، کنترل کیفی کالاهای صادراتی مشمول استاندارد اجباری و جلوگیری از صدور کالاهای نامرغوب به منظور فراهم کردن امکان رقابت با کالاهای مشابه خارجی و حفظ بازارهای بین المللی از وظایف مهم سازمان ملی استاندارد ایران عنوان کرد.

وی اظهار کرد: کنترل کیفیت کالاهای وارداتی مشمول استاندارد اجباری به منظور حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان داخلی و جلوگیری از ورود کالاهای نامرغوب خارجی نیز جزو وظایف سازمان ملی استاندارد ایران است.

علایی در ادامه با اشاره به ابلاغ بسته حمایتی سازمان ملی استاندارد ایران افزود: این بسته حمایتی با تاکید بر تسهیل فضای کسب و کار در حوزه صادرات و واردات کالا و تامین مواد اولیه و حد واسط واحدهای تولیدی کشور تدوین شده است.

نظر شما