شناسهٔ خبر: 54975095 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

خیز کشورهای خلیج فارس برای همکاری با سوریه

بسیاری از دولت ها فارغ از فشارهای داخلی و خارجی و خسته از ناکامی ها و پذیرش شکست درصدد برقراری روابط با دولت بشار اسد هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ایرنا، در همین  ارتباط روز چهارشنبه سفرای بحرین و عمان روز به صورت جداگانه با مقامات بلندپایه مقامات سوری دیدار و درخصوص همکاری‌های دوجانبه گفت وگو کردند.

زهیر خزیم، وزیر حمل و نقل سوریه و  ترکی بن محمود البوسعیدی سفیر سلطان نشین عمان در دمشق دیدار و ارتقای روابط دوجانبه و فعال سازی توافقات مشترک امضا شده میان دو کشور را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

در جریان این دیدار  دو طرف بر توسعه فعالیت در زمینه حمل و نقل هوایی و دریایی توافق کردند.

دمشق و مسقط همچنین بازگشایی مسیر همکاری میان بازارگانان و فعالیت های اقتصادی و تجاری در راستای منافع ملت های ۲ کشور را بسیار مهم دانستند.

در همین راستا، بطرس الحلاق وزیر اطلاع رسانی سوریه و وحید مبارک سفیر بحرین در دمشق راه های تقویت همکاری رسانه ای میان دو کشور را  مورد بررسی قرار دادند.

در این دیدار دو طرف تفاهم نامه هایی امضا شده میان دو طرف در زمینه رسانه را بررسی کردند.

دو طرف در این دیدار تدوین یک برنامه اجرایی برای فعال سازی تفاهم نامه های امضا شده میان خبرگزاری های  سوریه (سانا ) و بحرین ( بنا )  همچنین  سازمان رادیو و تلویزیون سوریه و  اداره امور اطلاع رسانی بحرین حائز اهمیت دانستند.

وزیر اطلاع رسانی سوریه و سفیر بحرین در دمشق همچنین تبادل تجربیات در زمینه رسانه ای با هدف ارتقای رسانه  ها را مورد بررسی قرار دادند.

الحلاق همچنین اثرات و پیامدهای منفی جنگ تروریستی ۱۱ ساله علیه سوریه و اقدامات یک جانبه تحمیلی علیه شهروندان سوری را در تمام زمینه ها بیان کرد.

سفیر بحرین بر حمایت کشورش از وحدت، حاکمیت ملی و تمامیت ارضی سوریه تأکید کرد و گفت که دولت منامه مخالف هرگونه دخالت در امور داخلی دمشق است.

برچسب‌ها:

نظر شما