شناسهٔ خبر: 54973833 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ادیان نیوز | لینک خبر

موسسه اسرائیلی: بن سلمان در حال حذف عبارت‌های حاوی یهودی‌ستیزی از کتب درسی است | خبری تحلیلی ردنا (ادیان‌ نیوز)

یک موسسه اسرائیلی تحت عنوان IMPACT-se در گزارش سالانه خود درباره سیستم آموزشی عربستان سعودی مدعی شده است: «یهودی‌ستیزی تا حد زیادی در کتاب های درسی مراکز آموزشی عربستان سعودی حذف شده است».

صاحب‌خبر - | زمان تقریبی مطالعه < 1 دقیقه |

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، در گزارش سالانه این موسسه اسرائیلی آمده است:» آیات و عبارت های یهودی‌ستیزیانه  از جمله افسانه یهودی‌ستیزی قائل به اینکه یکی از اهداف صهیونیزم، تشکیل دولت جهانی یهود است، از منابع درسی حذف شده است».

براساس گزارش این مرکز اسرائیلی، علاوه بر این عبارتهای حاوی پرهیز از دوستی با یهودیان و مسیحیان و عبارت های مخالف همجنس گرایی در سه سال گذشته از کتب درسی عربستان حذف شده است.

موسسه اسرائیلی و یهودی‌ستیزی بن سلمان به دنبال اجرای حذف عبارت‌های حاوی یهودی‌ستیزی از کتب درسی است/عکس: ایسنا

حذف یک فصل کامل درباره خطر صهیونیزم

مرکز یاد شده در ادامه گزارش خود آورده است: در یکسال گذشتهُ یک فصل کامل از کتب درسی عربستان تحت عنوان «خطر صهیونیزم» حذف شده است. در این فصل درباره نامشروعیت حق موجودیت اسرائیل سخن به میان آمده بود.

با این حال این مرکز همچنین اشاره کرده است که هنوز نقشه اسرائیل در کتب درسی عربستان سعودی وجود ندارد و هنوز هم صهیونیزم نژدپرست توصیف می شود.

این مرکز با اشاره به اینکه در مدارس عربستان به دانش آموزان آموخته می شود که صهیونیست ها مسجدالاقصی را در سال ۱۹۶۹ سوزاندند، در عین حال آورده است:با این حال وضعیت در قبال یهودیان در کتب درسی عربستان سعودی رو به بهبودی است.

نظر شما