شناسهٔ خبر: 54973789 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

دعوت به بهشت با زور و فشار!

به مناسبت شهادت امام محمد باقر (علیه السلام)

صاحب‌خبر -

درست دیدن، مقدمه درست اندیشیدن است و اندیشه صحیح، عمل صواب را تضمین می کند. در مسیر معنی و معرفت، اینها لازمه به سلامت زیستن است و زیست معنوی و نورانی نیز نیاز حیات پاکیزه است.
انتخاب، امتیاز ما و قدرت بشر است، اما همین قدرت انسان اگر در چهار چوب و قامتی سالم، خودنمایی نکند، زمینه را برای خطر آماده می کند. بشر برای زندگی پاک محتاج، خوراک پاکیزه جسم و جان است، وکسب این سرمایه نیاز به رعایت قوانین ساده ولی، دقیق دارد.

تمام امتیاز و هنر دعوت کنندگان به راه پاک زیستن، آشنایی کامل با نیازها و راه درست و سرانجامی نیکوست، و پیشوایان دلسوزان مخاطبین خود هستند. در تعالیم مکتب شیعه امامان، راه استوار، مرجع موثق، دربهای مطمئن برای ورود به سرای آرامش روح و پالایش زیست و آسودگی ضمیر هستند.

هرآنچه به غیر از این امور به آن حضرات منتسب گردد، مسیر اشتباه است. دعوت کنندگان به سوی خداوند و راهنمایان به فهم والای آسمانی اند. از برخی شنیده اید که خودکامه و غرور مدار و غره به جایگاه خود، سخن می رانند و امت را گمراهان و خود را نمایندگان به حق راه معنویت می پندارند و با فشار و به زور سرنیزه، جامعه را به سوی بهشت می خوانند. اینان قطعاً در مسیر اهل بیت (علیهم السلام) نیستند و دل خوش به باورهای ناصحیح راه می پیمایند.
امام باقر علیه السلام شکافنده علوم لقب گرفته، تا قلوب را به طریق النور دعوت کند. خدای مهربان ما را سپاسگزار این نعمت ها قرار دهد. آمین.

* مدیر حوزه علمیه لواسان

نظر شما