شناسهٔ خبر: 54973447 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

صادرات 120 هزار دلار کالا از گمرک مهاباد

مهاباد - ایرنا - رییس گمرک مهاباد گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۲۰ هزار و ۶۶۳ دلار انواع کالا در قالب چهار اظهارنامه صادراتی از گمرک این شهرستان صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل به لحاظ ارزش ریالی ۷۳ درصد کاهش نشان می‌دهد.

صاحب‌خبر -

احمد احمدی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: از مجموع محصولات صادر شده از این گمرک، مقصد بیش از ۹۰ درصد کالاها کشور عراق و مابقی نیز سایر کشورهای همسایه از جمله جمهوری آذربایجان بوده است.

وی ادامه داد: انواع فرش ماشینی، خرما و پودر رختشویی به ترتیب بیشترین کالاهای صادر شده از گمرک مهاباد در سه ماهه نخست امسال بوده است.

رییس گمرک مهاباد با اشاره به اینکه از ابتدای امسال ۵۹ پرونده کالای قاچاق نیز در مهاباد به ثبت رسیده، اضافه کرد: ارزش این میزان پرونده قاچاق نیز ۳۴ میلیارد ریال است که نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۶۷ درصد کاهش یافته است.

احمدی با اشاره به اینکه بیش از نیمی از اقلام قاچاق کشف شده دستگاه های استخراج ارز بوده، بیان کرد: سیگار و لوازم یدکی خودرو نیز پس از ماینر بیشترین کالای قاچاق کشف شده را شامل می‌شود.

وی با اشاره به افزایش ۲ برابری صدور پروانه خروج موقت خودرو نیز اظهار کرد: امسال ۳۷۰ فقره پروانه خروج خودرو از گمرک مهاباد صادر شده در حالی که سال گذشته به علت کرونا تنها ۱۲۱ مجوز تردد صادر شد.

به گزارش ایرنا، مهاباد در جنوب آذربایجان‌غربی قرار دارد و گمرک این شهرستان یکی از گمرک‌های ۹ گانه استان به شمار می‌رود؛ این استان بیش از ۹۶۰ کیلومتر مرز مشترک با عراق، ترکیه و نخجوان دارد.

نظر شما