شناسهٔ خبر: 54973343 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان:

۵۹ رشته تحصیلی درسبد آموزشی دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان

نقدی تعداد رشته‌های دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان را ۵۹رشته تحصیلی اعلام کردوگفت: تعداداین رشته های تحصیلی درسال جدید با موافقت وزارت علوم افزایش یافته است.

صاحب‌خبر -

«رضا نقدی» درگفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در سمنان با اشاره شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، با تاسیس ۳رشته برای سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ در دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان گفت: با اضافه شدن این سه رشته به سبد آموزشی این دانشگاه، تعداد رشته‌های دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان به ۵۹ رسیده است.

 

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان به فعالیت چهار دانشکده فنی و حرفه ای دراین استان اشاره داشت وافزود: دو دانشکده در سمنان به تفکیک جنسیت  و دو دانشکده در شهرستان های شاهرود و امیرآباد دامغان  تاسیس شده است، که در مجموع با  ۴ هزار  دانشجو و ۵۰۰ عضو هیئت علمی و استاد حق التدریس ارائه خدمت می کند.

 

وی تحصیل در این دانشگاه را رایگان عنوان کردو افزود : این دانشگاه به عنوان تنها دانشگاه دولتی مهارتی در استان سمنان با هدف تربیت نیروی انسانی متخصص، کارآفرین و متناسب با فرصت‌های جدید شغلی برای پاسخگویی به نیازهای بازار کار در حوزه‌ های مهارتی و تکنولوژی و همچنین افزایش اشتغال مولد و کاهش بیکاری، رسالت و مأموریت خود را دنبال  می کند.

 

نقدی با بیان اینکه در راستای آمایش رشته ها، ضرورت کارآفرینی، افزایش مهارت آموزی و برطرف کردن نیاز های صنعت، مجوز 3 رشته جدید برای دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان صادر شد که از مهرماه سال جاری دانشجو در این دانشکده ها پذیرفته خواهد شد اضافه کرد: با اضافه شدن این سه رشته به سبد آموزشی این دانشگاه، تعداد رشته‌های دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان به 59 رسیده است.

 

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان بیان کرد: مجوز تاسیس  رشته مهندسی حرفه ای فناوری اطلاعات در مقطع کارشناسی ناپیوسته برای دانشکده فنی و حرفه ای دختران شاهرود و کارشناسی ناپیوسته انیمیشن دیجیتال و کاردانی  امور اداری برای دانشکده فنی و حرفه ای دختران سمنان در دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان گرفته شد.

 

به گفته وی ثبت نام پذیرش در مقطع کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای در سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org  از ۱۴ تیر آغاز تا ۲۱ تیر ماه ادامه دارد.

 

نقدی با اشاره به عملکرد موفق دانشگاه فنی و حرفه ای در اشتغال زایی اظهارداشت: ۶۵ درصد از دانشجویان این دانشگاه پس از فارغ التحصیلی جذب بازار کار می شوند که این عدد بالای اشتغال بسیار قابل تامل است.

 

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان تصریح کرد:علت آمار اشتغال ۶۵ درصدی فارغ التحصیلان این دانشگاه را گذراندن دروس مهارتی این دانشجویان قبل از ورود به دانشگاه در هنرستان و کارودانش ها ،برگزاری ۷۰ درصد دروس دانشجویان در کارگاه و آزمایشگاه های دانشگاه فنی و حرفه ای ، برخورداری از اساتید خبره و مهارتی در سطح این دانشگاه، عدم ورود دانشگاه فنی و حرفه ای به مقطع تحصیلات تکمیلی و در آخر اینکه این دانشجویان به دلیل مهارتی بودن آچار به دست و فنی بوده و به دلیل سطح کم توقعات سریعا جذب بازار کار می شوند.

 

وی تأکید کرد: باید فرهنگ سازی و تبلیغ برای سوق دادن دانش آموزان به سمت رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش در سطوح مختلف انجام شود.

 

 

پایان پیام/276

نظر شما