شناسهٔ خبر: 54972880 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار گلستان: مراودات تجاری با جمهوری تاتارستان روسیه توسعه می‌یابد

گرگان- ایرنا- استاندار گلستان با اشاره به ظرفیت های متعدد همکاری بین این استان با جمهوری تاتارستان فدراسیون روسیه تعمیق و توسعه مراودات تجاری متقابل با محوریت بخش کشاورزی و دامپروری را خواستار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل استانداری گلستان، علی محمد زنگانه در دیدار با مراد زبارف وزیر کشاورزی جمهوری تاتارستان گفت: آمادگی تعامل در حوزه دانشگاهی و دانش بنیان را در زمینه کشاورزی و دامپروری با جمهوری تاتارستان داریم و ایجاد بازارچه مشترک محصولات کشاورزی می‌تواند به تعمیق روابط دو جانبه کمک کند.

وی افزود: با توجه به نیاز گندم، خوراک دام و نهاده‌های کشاورزی در استان و کشور یکی از مسیرهای مقرون به صرفه انتقال اقلام کشاورزی از طریق ریل از تاتارستان به قزاقستان و سپس به ترکمنستان و در نهایت به جمهوری اسلامی ایران مرز اینچه برون است.

وزیر کشاورزی تاتارستان هم با بیان اینکه یکی از مزیت‌های جمهوری تاتارستان وجود بیش از سه میلیون هکتار زمین زراعی است، ادامه داد: این جمهوری مقام اول تولید شیر را در روسیه دارد و پیش بینی می‌شود در سال ۲۰۲۳ موفق به تولید بیش از ۲ میلیون تن شیر شود.

مراد زبارف یادآور شد: بیش از ۶۰۰ کمپانی در حوزه کشاورزی و دامپروری در تاتارستان مشغول فعالیت هستند که زمینه اشتغال بیش از ۳۰۰ هزار نفر را فراهم آورده است.

وی همچنین از تبادلات فنی ، کشاورزی و تجاری با گلستان استقبال و ابراز امیدواری کرد این تعاملات پایدار و گسترده شود.

استاندارگلستان در ادامه سفر خود  با رییس اتاق بازرگانی و صنایع جمهوری تاتارستان هم دیدار کرد.

علی محمد زنگانه در این دیدار هم تاکید کرد: جمهوری تاتارستان و ایران و به خصوص استان گلستان در حوزه های فرهنگی، مذهبی، اقتصادی و فعالیت های کشاورزی قرابت های زیادی دارند. 

وی تصریح کرد: در زمینه های علمی، دانش بنیان و توسعه صنعت پشتیبان حوزه کشاورزی و تبادل نهاده های دامی می توانیم همکاری های خوبی داشته باشیم.

استاندار گلستان در این سفر که به دعوت رستم مینیخانوف رییس جمهور تاتارستان صورت گرفت ضمن دیدار با ایشان تفاهم نامه‌ای را در راستای گسترش همکاری‌های دو جانبه امضا خواهد کرد.

همچنین افتتاح دفتر نمایندگی اتاق تعاون و افتتاح نمایشگاه اگری ولگا با حضور شرکت‌های تعاونی تولیدی در حوزه کشاورزی و صنایع غذایی در استان گلستان از دیگر برنامه‌های استاندار خواهد بود.

به گزارش ایرنا ، استاندار گلستان به همراه هیاتی از معاونان و مشاوران خود اواسط هفته جاری به جمهوری تاتارستان روسیه سفر کرده است.

نظر شما