شناسهٔ خبر: 54972610 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

وزیر خارجه اوکراین خبر داد؛

رایزنی کی یف با آمریکا برای تسریع در دریافت تسلیحات نظامی

وزیر امور خارجه اوکراین از رایزنی با همتای آمریکایی خود درباره تسریع در تجهیز کی یف به تسلیحات سنگین خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، «دیمیتری کولبا» وزیر امور خارجه اوکراین از رایزنی خود با آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا پیرامون دریافت کمک‌های نظامی برای مقابله با روسیه خبر داد.

بر اساس این گزارش، دیمیتری کولبا در پیامی توئیتری نوشت: با آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا در حاشیه اجلاس وزاری گروه بیست راهکارهای تسریع در دریافت تسلیحات سنگین از ایالات متحده و دیگر کشورها را بررسی کردم.

وی افزود: از ایالات متحده بخاطر کمک‌های نظامی به اوکراین تشکر کردم.

این در حالی است که وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) پیش از این از بسته جدید کمک‌های نظامی به اوکراین شامل ۴ موشک انداز هیمارس (HIMARS) خبر داده بود.

در همین حال وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که نیروی هوایی این کشور با موشک‌های نقطه زن دو موشک انداز ساخت آمریکا از نوع هیمارس را در منطقه دونتسک در شرق اوکراین منهدم کرد.

کاخ سفید روز چهارشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا بسته جدید کمک نظامی به ارزش یک میلیارد دلار به اوکراین را اعلام کرد.

رئیس جمهور آمریکا در این خصوص به ولودیمیر زلنسکی (رییس جمهور اوکراین) گفت که ایالات متحده یک میلیارد دلار دیگر به عنوان کمک امنیتی به اوکراین ارائه خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، بایدن ادامه داد که این بسته شامل ارسال توپخانه‌های بیشتر و تسلیحات دفاع ساحلی و نیز مهمات برای توپخانه و سامانه‌های موشکی پیشرفته خواهد بود.

آمریکا پیشتر اعلام کرده بود که سامانه های پرتاب چندگانه موشک بردبلند «هیمارس» (HIMARS) را به اوکراین ارسال می کند به شرطی که کی یف از آنها برای حمله به خاک روسیه استفاده نکند.

روسیه بارها از مسئله ارسال تسلیحات غربی به اوکراین انتقاد کرده و از آن مانند ریختن بنزین به روی آتش یاد کرده است.

نظر شما