شناسهٔ خبر: 54971666 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

585 تقلب در آزمون علوم تجربی شناسایی شد/ وزیر علوم: در حوزه‌های امتحانی از سیستم جمر استفاده کردیم

زلفی‌گل وزیر علوم با بیان اینکه در حوزه‌های امتحانی در راستای جلوگیری از تقلب و انتشار سوالات از جمر استفاده شده بود، یادآور شد: داوطلبان توجه داشته باشد که این امکان وجود دارد که پاسخنامه‌ها رصد شود و با توجه به دقتی که در کار وجود داشته، حقی پایمال نخواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش جماران؛ به نقل از ایلنا، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اعلام کرد: ۵۸۵ تقلب در آزمون علوم تجربی را شناسایی کرده‌ایم و همه این موارد در دست رسیدگی است و شرکت کنندگان در آزمون سراسری اطمینان داشته باشند که در حق هیچ کسی بی‌عدالتی نخواهد شد.

«محمدعلی زلفی‌گل» وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در واکنش به موارد تقلب کشف شده در کنکور سراسری سال جاری و تخلفات احتمالی صورت گرفته به خبرنگار ایلنا گفت: رئیس سازمان سنجش در مورد این موضوع توضیح داده‌اند و قرار است این موارد احتمالی تقلب دقیق‌تر بررسی شود. من تاکید می‌کنم که داوطلبان آزمون سراسری نباید نگران باشند و نتایج با دقت اعلام می‌شود. 

او تصریح کرد: ما ۵۸۵ تقلب در آزمون علوم تجربی را شناسایی کرده‌ایم و همه این موارد در دست رسیدگی است و شرکت کنندگان در آزمون سراسری اطمینان داشته باشند که در حق هیچ کسی بی‌عدالتی نخواهد شد. 

زلفی‌گل با بیان اینکه در حوزه‌های امتحانی در راستای جلوگیری از تقلب و انتشار سوالات از جمر استفاده شده بود، یادآور شد: داوطلبان توجه داشته باشد که این امکان وجود دارد که پاسخنامه‌ها رصد شود و با توجه به دقتی که در کار وجود داشته، حقی پایمال نخواهد شد.

گفتنی است؛ هیئت منتخب تحقیق و بررسی ابعاد برخی شبهات مطرح شده در آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ که به دستور رئیس جمهور تشکیل شده بود، سلامت کنکور سراسری سال ۱۴۰۱ در تمامی رشته‌ها و گروه‌ها را تأیید قطعی کرده است. در گزارش این هیئت منتخب تصریح شده است؛ پس از بررسی دقیق تمامی گزارشات و مستندات ارائه شده از سوی دستگاه‌های مذکور صحت برگزاری این آزمون در بخش‌های مختلف شامل طراحی سؤالات، چاپ، قرنطینه، توزیع و دیگر مراحل فرایند اجرایی، هیچ گونه شائبه و کمبودی نداشته و با توجه به اقدامات سازمان سنجش آموزش کشور و همکاری تمامی دستگاه‌های دست‌اندرکار در امر برگزاری این آزمون، سلامت کنکور سراسری سال ۱۴۰۱ در تمامی رشته‌ها و گروه‌ها مورد تأیید قطعی است و با توجه به پیش‌بینی‌های چند لایه کنترلی و امنیتی و اشراف کامل دستگاه‌های نظارتی هیچ حقی از هیچ یک از داوطلبان تضییع نشده است.

اخبار مرتبط

انتهای پیام

نظر شما