شناسهٔ خبر: 54971199 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مثلث | لینک خبر

چشم امید بیماران برای داشتن یک لبخند زیبا به روند مذاکرات برجام در دوحه

صاحب‌خبر -
آنچه دیگران می خوانند:
  • گریه های پژمان بازغی برای دخترش در روز تولدش | چه بلایی بر سر زندگی پژمان بازغی آمده؟

  • وام فوری 500 میلیون تومانی بانک مسکن | از ثبت نام این وام فوری جا نمانید

  • واریز یارانه جدید عید قربان از امشب؟ | بسته معیشتی جایگزین یارانه جدید می شود

  • واریز یارانه جدید تیرماه برای این دهک ها | یارانه بگیران حسابشان را چک کنند

  • رفتار خشونت آمیز نیوشا ضیغمی با دخترش | گریه های دختر نیوشا ضیغمی دل همه را سوزاند

جذابترین ها
  • فروش فوری دوباره یک مدل پراید از فردا بدون قرعه کشی|جزئیات و قیمت

  • خبر خوش:ثبت نام دوباره مسکن ملی آغاز شد|جزئیات

  • خودروها دارای پلاک سوم می شوند|پلاک های قدیمی دیگر فک نمی شوند

برترین‌ها
  • نرگس محمدی راهی بیمارستان شد | قطع امید دکترها از حال وخیم نرگس محمدی نرگس محمدی راهی بیمارستان شد | قطع امید دکترها از حال وخیم نرگس محمدی
  • آغاز پرداخت کالابرگ الکترونیک به این افراد | با کالابرگ چه اقلامی می‌توان خرید؟ و چگونه می توان خرید؟ آغاز پرداخت کالابرگ الکترونیک به این افراد | با کالابرگ چه اقلامی می‌توان خرید؟ و چگونه می توان خرید؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

تمام دندانپزشکان ایرانی و بیماران، منتظر به نتیجه رسیدن مذاکرات برجام بین و ایران و کشورهای قدرتمند در دوحه هستند تا با انجام یک توافق خوب و عالی شاهد کاهش قیمت‌ ارز و حضور معروف‌ترین شرکت‌های بین‌المللی ارائه تجهیزات و لوازم دندانپزشکی در ایران باشند‌. اگر ایران در این مذاکرات به نتیجه برسد، تحریم‌ها برداشته شوند و قیمت دلار کاهش یابد، هزینه‌ خرید تجهیزات درجه یک دندانپزشکی، هزینه ارتودنسی و سایر خدمات زیبایی و اصلاح طرح لبخند نیز کاهش پیدا می‌کند و این خبر خوبی برای اقشار کم درآمد جامعه محسوب می‌شود‌. 

برای آشنا شدن با هزینه‌های به روز دنداپزشکی در موتور جستجوی گوگل عبارت هزینه دندانپزشکی را جستجو کنید و از میان نتایج روی سایت سیمادنت به آدرس simadent.com  کلیک کنید. ( هزینه‌های دندانپزشکی در این سایت به‌روز و آپدیت می‌باشند.

خدمات دندانپزشکی در سال‌های اخیر تحت تاثیر تحریم‌های اعمال شده از سمت آمریکا و اتحادیه اروپا، دستخوش تغییرات بسیار شده‌اند. تحریم‌ها اقتصاد ایران را با رکورد شدیدی مواجه کرده‌اند و هزینه‌های دندانپزشکی به ویژه هزینه ایمپلنت و هزینه ارتودنسی به شدت افزایش یافته است؛ زیرا تجهیزات موردنیاز برای انواع ارتودنسی و پروتزهای ایمپلنت از شرکت‌های معروف خارجی با نرخ روز دلار وارد می‌شوند‌. مشکلات سیاسی سبب شده است که شرکت هایی هم که خدماتی را برای انواع درمان‌های نوین ارتودنسی مانند ارتودنسی نامرئی ارائه می‌کنند، بعد از تحریم ها ایران را ترک کرده و همین موضوع سبب شده است که هزینه این خدمات سر به فلک بکشد. این موضوع باعث می‌شود که نگاه بسیاری از بیماران منتظر درمان ارتودنسی به روند مذاکرات برجام در دوحه دوخته شود؛ زیرا نتایج مثبت مذاکرات و احیای برجام بین ایران و کشورهای قدرتمند، تاثیرمستقیمی در کاهش قیمت دلار و تجهیزات و مواد وارداتی دندانپزشکی دارد و در نهایت هزینه خدمات دندانپزشکی نیز کاهش می‌یابد و در نتیجه آن بیماران امکان و توانایی پرداخت هزینه ارتودنسی نامرئی و سایر روش‌های نوین ارتودنسی را خواهند داشت. در ادامه این نوشتار با ارتودنسی و سایر روش های اصلاح طرح لبخند که به دلیل تحریم‌ها هزینه‌های هنگفتی را به بیماران وارد می‌کنند آشنا خواهیم شد.

آشنایی با روش‌های دیگر اصلاح طرح لبخند

یکی از معیارها و روش‌های بسیار مهم در زیبایی و جذابیت تمام افراد جامعه، طرح لبخند آنان است‌ که با روش‌های مختلفی مانند انواع ارتودنسی، سفید کردن یا بلیچینگ دندان، کامپوزیت و باندینگ، اطلاح خط لثه، ایمپلنت، لمینت یا روکش کردن دندان‌ها و غیره توسط دندانپزشکان ماهر و متخصص انجام می‌شود‌. با استفاده از روش درمانی بلیچینگ دندان‌های سفید می‌شود و در روش کامپوزیت شکل ظاهری دندان‌ها مانند شکستگی و تغییر رنگ آن‌ها با مواد مخصوصی اصلاح می‌شود‌. کسانی که در هنگام لبخند زدن و خندیدن با مشکل دیده شدن لثه‌های خود مواجه هستند، نیز تحت درمان‌های افزایش طول تاج دندان می‌توانند زیبایی و سلامت لبخند خود را به دست آورند.

کسانی که یک یا چند دندان خود را به‌طور کامل از دست داده‌اند، با استفاده از روش ایمپلنت یا کاشت دندان می‌توانند جای خالی دندان‌های از دست رفته را با دندان جدید پر کنند‌. افزایش اعتماد به نفس افراد و کمک به برقراری بهتر رابطه با افراد دیگر، جلوگیری از پوسیدگی دندان‌ها، درمان عیب‌های ظاهری و نامرتبی‌های دندان، اصلاح رنگ دندان.های زرد شده و غیره، از مهم‌ترین مزایای درمان‌های زیبایی دندانپزشکی می‌باشند که به علت هزینه‌های بالای درمان گاهاً ایرانیان از این مزایا بی بهره می‌مانند

ارتودنسی به عنوان یکی از بهترین درمان‌‌ها برای اصلاح طرح لبخند

ارتودنسی دندان به‌ عنوان یکی از موثرترین روش‌های مرتب کردن دندان‌ها و از بین بردن ناهنجاری‌های قکی، تاثیر بسیار زیادی در جذابیت و زیبایی چهره و لبخند افراد دارد. مزایای این روش عبارتند از: حفظ سلامتی دندان‌ها، جلوگیری از پوسیدگی دندان‌ها، راحت شدن جویدن غذا، زیبا شدن طرح لبخند و افزایش طول عمر و ماندگاری دندان‌‌ها‌. زمان شروع درمان ناهنجاری و نامرتبی‌های دندان با روش ارتودنسی نقش بسیار تعیین‌کننده‌ای در نتیجه درمان دارد. متخصصان ارتودنسی توصیه می‌کنند که دندان‌ها از دوران کودکی تحت درمان با ارتودنسی قرار بگیرند تا احتمال کشیدن دندان‌های دائمی کودک پایین بیاید ولی مگر هزینه‌های گران این درمان اجازه شروع آن را می‌دهند؟ یک دندانپزشک کودکان معتقد است که به تعویق انداختن درمان‌های ارتودنسی می‌توانند اثرات جبران ناپذیری را بر سلامت کودک بگذارد.به راستی چه باید کرد؟

درمان زود هنگام باعث حفظ فضای دندان‌های دائمی می‌شود و احتمال نیاز به جراحی فک را در بزرگسالی کاهش می‌دهد‌؛ همچنین اعتماد به نفس کودک را افزایش داده و از رشد دندان‌های دائمی نهفته نیز جلوگیری می‌کند. 

5

چرا هزینه های ارتودنسی مدام در حال افزایش است؟

با توجه به شرایط اقتصادی کشور، برخی از بیماران با اطلاع از بالا بودن هزینه ارتودنسی، اقدام به شروع درمان دندان‌های خود نمی‌کنند. عوامل مختلفی در گران بودن هزینه ارتودنسی تاثیرگذار هستند که در ادامه به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت‌:

  • میزان تجربه، تخصص و مهارت ارتودنتیست

یکی از عوامل موثر در بالا بودن هزینه ارتودنسی، میزان تجربه، تخصص و مهارت ارتودنتیست است. ارتودنتیست‌های باتجربه توانایی دارند که درمان‌های تخصصی فک و دندان را به بهترین شکل ممکن انجام دهند. هرچه تجربه و تخصص یک دندانپزشک بیشتر باشد، هزینه بیشتری از بیمار دریافت می‌کند‌.

  • گران بودن برخی از روش‌های ارتودنسی

در درمان ارتودنسی از روش‌های مختلفی استفاده می‌شود؛ زیرا نوع ناهنجاری‌های فک و دندان در افراد متفاوت است‌؛ به‌عنوان مثال روش‌های مرسوم ارتودنسی عبارتند از: ارتودنسی ثابت و ارتودنسی نامرئی یا لینگوال. هزینه ارتودنسی نامرئی و لینگوال معمولا نسبت به روش ارتودنسی ثابت، گران‌تر است؛ زیرا برای انجام آن از دستگاه‌ها و تجهیزات پیشرفته‌ای استفاده می‌شود و لوازم ارتودنسی به پشت دندان‌های نامرتب بیمار متصل می‌شود.

  • زیاد بودن مشکلات نامرتبی دندان‌ها

هرچه میزان نامرتبی دندان‌ها و ناهنجاری فک در فرد بیشتر باشد، مدت زمان بیشتری برای درمان و استفاده از روش‌های ارتودنسی لازم است؛ بنابراین به همان نسبت هزینه‌های ارتودنسی نیز افزایش می‌یابد. هزینه درمانی افراد بزرگسال نسبت به کودکان بیشتر است.

  • راه‌اندازی کلینیک در بهترین منطقه شهر

هرچه میزان امکانات یک کلینیک دندانپزشکی بیشتر باشد و در بهترین منطقه شهر راه‌اندازی شده باشد، هزینه‌‌ای که برای استفاده از روش‌های مختلف ارتودنسی روی دندان‌های بیمار استفاده می‌شود، گران‌تر خواهد شد‌‌.

  • وارداتی بودن ادوات و دستگاه‌های مورد نیاز برای ارتودنسی

برخی از ارتودنتیست‌های حرفه‌ای و متخصص از دستگاه‌ها و ادوات وارداتی برای انجام ارتودنسی استفاده می‌کنند. با توجه به تحریم‌های ظالمانه آمریکا بر علیه ایران و افزایش شدید قیمت دلار، ارتودنتیست‌ها برای خرید این دستگاه‌ها و ادوات وارداتی، هزینه بسیار زیادی پرداخت می‌کنند. با توجه به گران تمام شدن دستگاه‌های موردنیاز هزینه ارتودنسی نیز به ناچار افزایش می‌یابد.

در نهایت امید داریم که با یک توافق خوب و سازنده هزینه‌های درمان پایینتر و کیفیت آن بالاتر رود.

 

 

برچسب‌ها:

نظر شما