شناسهٔ خبر: 54970438 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در گفت‌وگو با بسیج:

بیان ناگفته‌های جنگ، مصداق واقعی جهاد تبیین است

گلپایگانی گفت: راه اندازی استودیوی تلویزیونی عصر ماندگار حرکتی در مسیر راهبردی جنگ نرم و مصداق واقعی جهاد تبیین است چرا که جهاد تبیین که مورد عنایت رهبر معظم انقلاب است

صاحب‌خبر -

«حمیدرضا گلپایگانی» مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران امروز با حضور در استودیوی تلویزیونی «عصر ماندگار» پاسخگوی سوالات ما در خصوص ناگفته های جنگ بود.

ماحصل سخنان این رزمنده دوران دفاع مقدس را به شرح ذیل تقدیم حضورتان می‌کنیم؛

بسیار خوشحالم که استان خوزستان، پایتخت دفاع مقدس صاحب یک فضای رسانه ای مستقل و تخصصی شد تا ناگفته های جنگ و شخصیت های مختلف بتوانند خاطرات خودشان را بازگو و منتشر کنند.

این استودیو حرکت در مسیر راهبردی جنگ نرم و مصداق واقعی جهاد تبیین است چرا که جهاد تبیین که مورد عنایت رهبر معظم انقلاب است نیاز به زیرساخت هایی دارد که این فضای مطلوب رسانه ای یکی از ریل گذاری های خوب در جهت تحقق این امر مهم است.

اگر من و امثال من به صورت مستقیم و شفاف، خاطرات دوران حماسه و ایثار فرزندان این آب و خاک را نگوییم و یا ننویسیم چه بسا که سال های آتی، امپراطوری رسانه ای استکبار جور دیگری 8 سال دفاع مقدس را بازگو کند که آنوقت من و امثال من هم دیگر نیستند که از حقانیت و مظلومیت این ملت در مقابل هجمه ارتش بعث عراق و پشتوانه کشورهای استعمارگر شرق و غرب از آن بگویند.

تمام ساعات و روزهای حضور در جنگ، خاطره است اما جنس خاطرات من که دانشجو بودم و در کنار تحصیل علم و دانش، همزمان به تحصیل عزت نفس و جهاد در سنگرهای خاکی پرداختم به گونه ای است که شاید برای نسل امروز ما جذابیت بیشتری داشته باشد.

مبارزه همیشه هست برای ملت و کشوری که قصد دارد استقلال فکری و دینی داشته باشد اما جنس و نوع مبارزه ها و نبردها همیشه فرق می کند. سال ها درگیر جنگ نظامی و فیزیکی بودیم و به لطف خدا پیروز شدیم. دوره بعد وارد جنگ نرم رسانه ای شدیم و افکار عمومی ملت ما به خصوص نسل جوان مان مورد هجمه قرار گرفت و اینک مورد تهاجم ناجوانمردانه عرصه اقتصادی هستیم.

من به عنوان یک رزمنده که متولد مشهد مقدس هستم اما جغرافیا و مسیر تکامل زندگی ام از درس تا جبهه در خوزستان رقم خورده، هم دوران جنگ نظامی را لمس کردم و هم اینک هم سکاندار یک مجموعه بزرگ صنعتی و اقتصادی هستم. صنعتی که از درجه صفر و مطلق وابستگی به کشورهای دیگر به درجه صد در تکامل و استقلال و عزت رسید.

شرکت ملی حفاری ایران به واسطه الهام گرفتن از همان فرهنگ غنی دفاع مقدس و استفاده از ظرفیت های توانمند داخلی در حال حاضر قدرت اول منطقه است و این امر محقق نمی شد مگر اینکه ما دانش آموخته مکتب و سنگری بودیم که یاد گرفتیم با دست خالی و اراده ایمان و روحیه جهادی بتوانیم امورات مان را پیش ببریم.

نسل جوان ما باید بدانند که در یک معادله نابرابر توانستیم بر ارتش بعث عراق و ده ها کشور ابرقدرت که آن را حمایت و پشتیبانی می کردند، پیروز شویم و از پیچ تاریخی دیگری هم بگذریم و اینک فصل گذر از بحران های اقتصادی و عبور از میدان مین تحریم های ناجوانمردانه ای است که از طرف حامیان همان صدام بعثی بر کشور و ملت ما تحمیل شده اند.

خدا را شاکریم که صنعت حفاری ما با داشتن جوانان مجرب و متعهد و البته مدیران جهادی در وضعیت بسیار مطلوبی قرار دارد و انشالله همانگونه که در زمان جنگ، اجازه ندادیم این صنعت دچار تزلزل و خلل شود هم اینک نیز در این جبهه اقتصادی اجازه نمی دهیم که ذره ای به امورات محوله مان در این صنعت، لطمه ای وارد شود.

 

انتهای پیام/

نظر شما