شناسهٔ خبر: 54970384 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

معاون سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای بیان کرد؛

طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی موجب افزایش ۲۳ درصدی اشتغال شده است

معاون آموزش سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با اشاره به ضریب ۵۷ درصدی اشتغال در دوره‌های مهارت آموزی فنی و حرفه‌ای گفت: طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی منجر به افزایش ۲۳ درصدی اشتغال شده است.

صاحب‌خبر -

محمدرضا شاه پسند روز چهارشنبه در نشست شورای مهارت آموزی خوزستان در محل استانداری، بیان کرد:رویکرد اصلی شورای مهارت آموزی حمایت و هدایت جمعی ظرفیت‌های موجود در راستای مهارت آموزی و اشتغال است و امیدواریم که رویکرد اینگونه جلسات بتواند بحث کاهش بیکاری را به دنبال داشته باشد.

وی با اشاره به ارایه طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی افزود: این طرح پیش از نوروز امسال توسط وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی به استانداران و تمام اتاق های اصناف استان ها ابلاغ شد که امیدواریم مورد حمایت قرار گیرد.

معاون آموزش سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: ما می‌خواهیم از ظرفیت بخش خصوصی برای ارایه خدمات آموزشی بهره‌گیری کنیم زیرا این موضوع باعث می‌شود که افراد در محیط کار واقعی آموزش اصول بنگاه داری را یاد بگیرند و پس از اتمام دوره مهارت آموزی، یک اشتغال برای خود ایجاد کنند.

وی افزود: خوشبختانه ۸۰ درصد کسانی که به دوره مهارت آموزی شغلی در محیط کار واقعی ورود پیدا می‌کنند شاغل و یا کارآفرین می‌شوند که این موضوع نشان دهنده اهمیت دوره‌های مهارت آموزی است.

شاه پسند، با اشاره به طرح‌های مهارت آموزی کهاد و نخلستان گفت: جامعه هدف طرح "کهاد"، بیشتر دانشجویان هستند اما در طرح "نخلستان"، دانش‌آموختگان مورد هدف هستند و بر این اساس ۴۰۷ استاندارد دانش بنیان را شناسایی کردیم تا دانشجویان به این سمت و سو حرکت کنند.

وی با بیان اینکه برای ورود افراد به طرح های مهارت آموزی هیچ شرایط خاصی وجود ندارد ادامه داد:برای مهارت آموزی در محیط کار واقعی بر اساس قانون، سن ۱۵ سال به بالا مدنظر است همچنین علاقه فرد برای ما اهمیت دارد ضمن اینکه واحدهای پذیرنده باید کد بیمه‌ای و زیر ساخت لازم برای ارایه خدمات آموزشی را داشته باشند.

معاون آموزش سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: از آنجا که بار تئوری طرح مهارت آموزی بسیار کم است مربیان ما به عنوان استادکار یار در محل حضور پیدا می‌کنند و مباحث تئوری مدنظر به فراگیران آموزش داده می شود؛ برای شرکت در این طرح هیچ تفاوتی بین آقایان و بانوان وجود ندارد از طرفی بانوان می‌توانند در حوزه مشاغل خانگی نقش موثری داشته باشند.

نظر شما