شناسهٔ خبر: 54969730 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

آملی لاریجانی: برنامه‌های صداوسیما درباره حقوق افراد باید از اتقان بالایی برخوردار باشد

صاحب‌خبر -

شفقنا- رئیس سازمان صداوسیما با حضور در دفتر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با آیت‌الله آملی لاریجانی رئیس این مجمع دیدار کرد.

به گزارش ایسنا، در این دیدار ابتدا پیمان جبلی رئیس سازمان صداوسیما گزارشی از برنامه‌ها و فعالیت‌های این سازمان ارائه و اظهار کرد: با توجه به رسالت رسانه ملی و تأکیدات و انتظارات مقام معظم رهبری سعی کرده‌ایم در دوره جدید رویکرد تحولی در برنامه‌های صداوسیما داشته باشیم.

جبلی افزود: صداوسیما وضعیتی منحصربه‌فرد دارد و طبیعتاً باید نیاز دستگاه‌ها و مخاطبین مختلف را مد نظر داشته باشد.

آملی لاریجانی نیز در این دیدار اظهار کرد: در سازمان صداوسیما کار سخت و دشواری را هم به ‌لحاظ حساسیت و ظرافت و هم به لحاظ چالش‌های مختلف برعهده دارید. مسئولیت صداوسیما از جهت تامین نیاز مخاطبین مختلف و رضایتمندی آنان نیز مسئولیت خطیری است. شایسته است صداوسیما از افکار و انظار جدید برای جذب مخاطبان خصوصاً جوانان و حفظ سرمایه‌های اجتماعی نظام استفاده کند.

وی افزود: محتوای برنامه‌های صداوسیما خصوصاً در مواردی که به حقوق افراد مربوط می‌شود باید از اتقان بالایی برخوردار باشد. صداوسیما به تعبیر حضرت امام (ره) دانشگاه عمومی است. این سازمان باید با برنامه‌های جدید و جذاب در ترویج و تعمیق معارف دینی بیش‌از گذشته اثرگذار باشد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مجمع تشخیص مصلحت نظام از جمله دستگاه‌های حاکمیتی است که براساس اصول قانون اساسی وظایفی را برعهده دارد. متاسفانه مردم کمتر در جریان جایگاه و وسعت فعالیت‌های این نهاد قرار می‌گیرند. مجمع تشخیص مصلحت نظام بنابر وظایف قانونی و ابلاغیه های مقام معظم رهبری دارای ارکانی از جمله هیأت عالی نظارت و کمیسیون‌های تخصصی است که تا کنون سیاست‌های کلی متعددی را تدوین و تصویب کرده که به تایید مقام معظم رهبری رسیده و ابلاغ شده است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: علاوه بر این ، نظارت بر حسن اجرای این سیاست ها نیز از وظایف هیئت عالی نظارت مجمع است و توقع این است که رویکرد و نگاه صرف خبری صداوسیما در مورد انعکاس فعالیت‌های مجمع به گفتمان‌سازی سیاست‌های کلی در جامعه تغییر یابد.

در این جلسه محمدباقر ذوالقدر، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز نکاتی را در مورد نحوه انعکاس فعالیت‌های مجمع در رسانه ملی بیان کرد.

در پایان این دیدار، جبلی اظهار کرد: ما آماده‌ایم با رویکردی جدید برای تبیین و انعکاس خبری فعالیت‌های مجمع تشخیص مصلحت نظام، میز تخصصی این نهاد را در صداوسیما تشکیل دهیم تا بتوانیم فعالیت‌های مجمع، هیأت عالی نظارت و کمیسیون‌های آن را به‌نحو شایسته منعکس کنیم.

نظر شما