شناسهٔ خبر: 54968879 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

شرکت متا برای آینده ای دشوار آماده می شود!

متا، شرکتی که قبلا با نام فیسبوک شناخته می شد، در حال آماده شدن برای مواجهه با رکود شدید بازار است.

صاحب‌خبر -
  • متا برای آینده ای دشوار آماده می شود
  • ضررهای متاورس
  • شروع کسب درآمد از متاورس توسط متا

اقتصاد آنلاین - حسین عسکری؛ بر اساس گزارش‌ها، مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا، از تغییر در سیاست‌های استخدام شرکت خبر داد و تعداد مهندسان برنامه‌ریزی شده برای استخدام را از 10 هزار به 6 تا 7 هزار کاهش داد.

 پیش از این، زاکربرگ در مورد محور متاورس این شرکت و اینکه چگونه متاورس می تواند در آینده نزدیک باعث ضرر آنها شود، هشدار داده بود.

متا برای آینده ای دشوار آماده می شود

متا، شرکت فناوری و صاحب رسانه‌های اجتماعی (فیسبوک،اینستاگرام و واتس اپ) که در حال حاضر روی فناوری متاورس متمرکز شده است، مجموعه‌ای از اقدامات را برای کمک به مواجهه با رکود بازار در آینده اعلام کرده است.

بر اساس گزارش ها، مارک زاکربرگ، موسس و مدیر عامل این سازمان، اظهار داشت که وضعیت اقتصادی فعلی برنامه های استخدام شرکت را برای سال جاری تغییر خواهد داد.

زاکربرگ اظهار داشت که متا در سال جاری بین 6000 تا 7000 مهندس را استخدام خواهد کرد که از 10000 استخدامی پیش بینی شده کمتر است. این بدان معناست که شرکت متا، استخدام های امسال را بین 30٪ تا 40٪ کاهش داده است.

 زاکربرگ همچنین اعلام کرد که این شرکت دیدگاه خود را در مورد نحوه عملکرد کارگران تغییر خواهد داد و به استانداردهای بالاتر در این زمینه اشاره کرد.

زاکربرگ در این باره اظهار داشت:

امید من برای بالا بردن توقعات و داشتن اهداف تهاجمی تر و افزایش حرارت، این است که فکر می کنم این مکان (شرکت متا)برای برخی از افراد مناسب نباشد.

زاکربرگ همچنین در مورد اخراج‌های اخیر متا اعلام کرد:

در واقع، احتمالاً افراد زیادی در شرکت هستند که نباید اینجا باشند.

ضررهای متاورس

زاکربرگ قبلاً پیش بینی کرده بود، که تمرکز شرکت بر روی متاورس باعث از دست دادن سرمایه در آینده قابل پیش‌بینی، می‌شود.

 متا سرمایه‌های اختصاص داده شده به تحقیق و توسعه را برای بخش سخت‌افزار متاورس، که وظیفه ایجاد سخت‌افزار مناسب برای مردم به منظور داشتن تجربه  بهتر واقعیت جایگزین بر عهده دارد، را به شدت افزایش داده است.

با این حال، زاکربرگ به متاورس و آنچه که در آینده می تواند برای شرکت به ارمغان بیاورد، اعتقاد زیادی دارد. او قبلاً گفته بود که معتقد است متاورس می‌تواند میلیاردها نفر را به پلتفرم های متا جذب کند و خدمات کسب درآمد در آن زمان مقیاس‌پذیرتر خواهد شد.

شروع کسب درآمد از متاورس توسط متا

شرکت متا برای آینده ای دشوار آماده می شود

اخیراً متا یک بوتیک لباس دیجیتال برای آواتارهای رسانه های اجتماعی خود راه اندازی کرده است تا از کالاهای دیجیتال درآمد کسب کند.

این فروشگاه فعلا برای کشور های مکزیک،آمریکا و کانادا در دسترس است.

این فروشگاه مجازی به افراد اجازه میدهد تا لباس های خود را طراحی کنند و آنها را در این فروشگاه بارگزاری کنند و از آن به کسب درآمد بپردازند.

برچسب‌ها:

نظر شما