شناسهٔ خبر: 54967510 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

نگاهی به اخبار امروز روزنامه‌های جهان

نگذارید روبات‌ها میوه چین شوند!

محبوبه یوسف‌نژاد

جنگ پرچم‌ها در اوکراین و نگاه مکرون به شکست انتخاباتی‌اش تیتر یک روزنامه‌های جهان شده‌اند. در حاشیه اخبار نیز نسبت به پر رنگ شدن نقش روبات‌ها در کشاورزی هشدار داده شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا و به روایت گوینده پیشکسوت رادیو ـ آلبرت کوچویی ـ مهمترین عناوین خبری روزنامه‌های جهان به شرح زیر است:


خودباوری مکرون

نگذارید روبات‌ها میوه چین شوند!


امانوئل مکرون، دلنگران باخت خود در انتخابات مجلس آن کشور نیست. خبر نخست روزنامه‌های فرانسه، این را می‌گوید. مکرون، در دیدار با رهبران دیگر کشورهای اتحادیه اروپا، شکست انتخاباتی‌اش را ناچیز شمرده بود و این عنوان نخست روزنامه‌های فرانسه شد.
لوفیگارو نوشت: باخت، مهم نبود.
لوموند: مکرون می‌گوید: مطمئن‌ام، اکثریت را در مجلس، سامان خواهم داد.
پاریزین: مکرون به خودباوری رسیده است.
ژون آفریک: نخستین حضور مکرون در کسوت رهبری این دیدار در اتحادیه اروپا بود. شکست در پارلمان، سبب ترمیم کابینه الیزابت بورن نخست وزیر شد. دولت تازه گونه ای سازش با احزاب مخالف مکرون است.


جنگ پرچم ها

نگذارید روبات‌ها میوه چین شوند!


در اوکراین جنگ پرچم‌ها به راه است. جنگی کشیده شده تا به فضا. آن چه خبر نخست روزنامه‌های جهان را ساخت. فضانوردان روسی، با تسخیر «یوهانسک» در اوکراین، پرچم آن را به فضا و به ایستگاه فضایی بین المللی بردند. اوکراین هم با به دست آوردن دوباره  جزیره«مار» در آن کشور، پرچم اش را بر فراز شهر، برافراشت. جنگ پرچم ها، خبر نخست روزنامه‌های جهان شد. گاردین در انگلیس می گوید، روس‌ها، پس از لوهانسک، رو به «دونسک» گذاشته‌اند.


مرده متحرک

نگذارید روبات‌ها میوه چین شوند!


عکس نخست روزنامه‌های انگلیس، گذر معنادار بوریس جانسون است از میان میله‌هایی که بر سر راه اوست. تحلیل روزنامه گاردین می‌گوید: بوریس جانسون، اکنون مرده متحرک است. ضربه آسیب را خورده است و روزی خواهد رفت. از هم اکنون دارد ذوب می‌شود. ذوب یک نخست وزیر!


در حاشیه خبرهای امروز آمده است:


میوه چینی را به روبات‌ها نسپارید

نگذارید روبات‌ها میوه چین شوند!


عکسی از میوه چینان در مزرعه‌ای در لندن از یک نگاه متفاوت از روبات‌های میوه چین خبر می‌دهد. عکس از خاویر آرنائو در روزنامه گاردین است. خبر می‌گوید: بله، روبات‌ها، بسیار نازنین‌اند. اما نگذاریم، آن‌ها، میوه‌های ما را بچینند. با همچون روبات‌هایی در مزارع، بشر از چگونه بار آمدن میوه‌ها دور و دورتر می‌شود. بگذارید آدم‌ها، به ویژه کودکان، با چیدن میوه‌ها در مزارع به طعم و بوی آن ها و بارآمدنشان پی ببرند. می دانیم میوه چینی کاری سخت و ملال آور در جهان است، اما آن را تماما به روبات ها نسپاریم.

(عکس‌های این گزارش تزیینی هستند)

انتهای پیام

نظر شما