شناسهٔ خبر: 54967411 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه:

آموزش و پرورش جای روزمرگی نیست/ باید نگاهمان معطوف به محتوا سازی باشد

محمد رشیدی گفت: متاسفانه امروزه همه به دنبال گذشتن زمان هستند اما آموزش و پرورش جای روزمرگی نیست بلکه باید پایگاه تحول انسانی باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرصادنیوز، محمد رشیدی امروز چهارشنبه در نشست مشترک اعضای شورای معاونین، مدیران و روسای نواحی، شهرستان‌ها و مناطق آموزش و پرورش استان کرمانشاه اظهار داشت: نقش معلم در جامعه، نقش انبیاست و معلمان جامعه نیز باید برای کار و موقعیت خود ارزش قائل باشند و روح متعلمان خود را با مبانی اعتقادی رشد دهند تا مشکلات مادی و معنوی جامعه در سایه تعلیم اخلاق و علم برطرف شود.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی افزود: بزرگانی که در تاریخ بشر موثر واقع شدند و تحول ساز بودند مدیون معلمانی هستند که آنها را تعلیم داده اند چرا که این معلمان هستند که چنین شخصیت های بزرگی را تعلیم و تربیت می دهند.

وی به رسالت مهم معلمی در جامعه اشاره و خاطر نشان کرد: نباید به معلمی به عنوان یک شغل نگاه شود بلکه معلمی برای تربیت انسان های سالم و دیندار است و رشد بزرگان جامعه به دست معلمان دلسوز و فداکار رقم می خورد.

رشیدی بیان داشت: معلمی که تربیت و پرورش نسل‌های آینده را بر عهده دارد نباید دغدغه معیشت داشته باشد که به جای اینکه تمرکزشان بر روی آموزش باشد مجبور شوند به سمت معیشت و تامین رفاهیات بروند.

وی ادامه داد: اگر آموزش و پرورش درگیر مسائل اقتصادی شوند می تواند بسیار خطرناک باشد ونقش آنها را به لحاظ محتوایی و معنوی تقلیل دهد.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مدیرانی که در مدارس انتخاب می شوند باید پای کار باشند و بتوانند محتوا سازی کنند و دوره های موثر در مهارت افزایی را طی کرده باشند.

وی گفت: چرا امروز بحث اشتغال بحث اول کشور ما است! عرصه های اقتصادی فراوانی داریم اما راه را بستیم و مهارت آموزی را به دانش آموزان و فرزندانمان یاد ندادیم‌ و همه پشت میز نشینی را می طلبند.

رشیدی همچنین با تاکید بر اینکه دولت باید به دنبال کاهش تصدی‌گری باشد، گفت: متاسفانه روز به روز بر آمار کارمندان دولت افزوده نی شود در حالی که در کشورهای دیگر این روند وجود ندارد، بدون شک این کار دولت را مشکل می کند.

وی عنوان کرد: طی سال گذشته ۶۰۰ هزار میلیارد تومان حقوق و دستمزد در کشور پرداخت شد یعنی حدود نصف کل بودجه کشور را برای حقوق مصرف کردیم و این حجم از حقوق و دستمزد کمر دولت را خرد می‌کند.

رشیدی با تاکید بر لزوم تقویت مبانی اعتقادی در مدارس، خاطر نشان کرد: نیاز است دانش آموزان با محتوای قرآنی بیشتر مانوس کنیم چرا که ما هر چه در کشور داریم از عظمت قرآن است.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: ما انقلاب کردیم تا قرآن در رأس امورات قرار بگیرد و جوانان انقلابی و توانمند بتوانیم تربیت کنیم.

وی ادامه داد: امروز باید معاونت پرورشی در آموزش و پرورش به لحاط محتوایی در راس قله قرار بگیرد و با توجه به اتفاقات روز جذابیت های پرورشی را ایجاد کند‌.

رشیدی با ابراز تاسف از اینکه کشور دچار روزمرگی شده است، گفت: متاسفانه امروزه همه به دنبال گذشتن زمان هستند اما آموزش و پرورش جای روزمرگی نیست بلکه باید پایگاه تحول انسانی باشد.

وی انسان سازی را وظیفه خطیر آموزش و پرورش دانست و خاطر نشان کرد: باید نگاهمان به آموزش و پرورش نگاه تغییر و تحول، ایجاد فضا و محتوا سازی باشد.

همت دولت سیزدهم بر حل مشکلات معلمان است

به گزارش مرصادنیوز، سلمان‌محمدی امروز چهارشنبه در نشست مشترک اعضای شورای معاونین، مدیران و رئوسای نواحی، شهرستان‌ها و مناطق اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه، اظهار داشت: تلاش دولت برای اجرای قانون رتبه بندی طی این مدت بی نظیر بوده و این قابل تقدیر است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه افزود: همت دولت سیزدهم، مجلس انقلابی، قوای سه گانه و در رأس همه مقام معظم رهبری بر حل مشکلات معلمین است تا تنها دغدغه آنها تعلیم و تربیت دانش آموزان باشد.

وی با بیان اینکه بیشترین‌جمعیت دانش آموزی استان در شهر کرمانشاه هستند، خاطر نشان کرد: از جمعیت ۳۶۰ هزار نفری دانش آموزان استان، حدود ۱۸۰ هزار نفر یعنی معادل نیمی از دانش‌آموزان در شهر کرمانشاه مشغول به تحصیل هستند.

محمدی بیان داشت: متاسفانه استان کرمانشاه در شاخص هایی همچون قبولی در امتحانات نهایی و کنکور رتبه های آخر کشور را داریم، که شاید بخش عظیمی از این مشکلات به دلیل شیوع کرونا باشد اما تلاش می کنیم تا با ارتقای توان علمی دانش آموزان این استان را به جایگاه مطلوب در کشور برسانیم.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب در سفر به استان کرمانشاه این استان را چهره زیبا و سینه ستبر ایران اسلامی معرفی کرد، متاسفانه امروز گرد و غبار بر این چهره زیبا نشسته که باید با تلاش و همت دست به دست‌ هم دهیم تا از این چهره زیبا غبارزدایی کنیم.

 

انتهای پیام/

نظر شما