شناسهٔ خبر: 54967287 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای ۱۳۵ طرح صنعتی چهارمحال و بختیاری

رییس اداره طرح و برنامه‌ریزی سازمان صمت چهارمحال و بختیاری گفت: از سال گذشته تاکنون بخش خصوصی برای ۱۳۵ طرح صنعتی در این استان سرمایه‌گذاری کرده است.

صاحب‌خبر -

آقای خسروی گفت: پنج هزار و ۳۱۴ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری از سوی بخش خصوصی برای ۱۳۵ طرح صنعتی چهارمحال و بختیاری، زمینه اشتغال‌ مستقیم ۸۶۲ نفر را فراهم کرده است.

تا پایان سال گذشته نیز ۴۶۲ طرح صنعتی با ۱۶۳ هزار و ۴۵۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و اشتغال‌زایی پنج هزار و ۹۹۵ نفر در این استان به بهره‌برداری رسید.

بیشتر بخوانید

این طرح‌ها شامل تولید اوره و آمونیاک، ساخت ماشین‌آلات صنایع نساجی، کاشی ساختمانی کف، نازل‌های سرامیکی نسوز، انواع اسکلت فولادی، رشته و ماکارونی، آرد گندم و سبوس غلات، گرانول بازیافتی، نخ‌های فیلامنت، کاغذ کرافت، موکت نمدی و کبریتی، پادری و کف‌پوش، رنگرزی نخ پلی‌استر، شن و ماسه دانه‌بندی شده، سرکه، خوراک آماده دام، طیور و آبزیان، نشاسته و گلوتن گندم، کوره‌های ذوب، ماشین‌آلات و دستگاه نورد، لوازم خانگی، پانل ساختمانی و فولادی، صابون و پاک‌کننده‌ها، سوسیس و پلی‌فسفات سدیم خوراکی، شکل‌دهی و خم‌کاری ورق، اپراتور در‌های اتوماتیک، ماسک یک‌بار مصرف پزشکی، جعبه مقوایی و نوشابه‌های حاوی ترکیبات گیاهی است.

سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری توانست در پایش شاخص‌های استانی رتبه برتر کشوری را کسب کند.

 صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری در کنار ۱۴ استان دیگر کشور با کسب ۱۰۰ امتیاز و قرار گرفتن در جایگاه آ (A) در پایش شاخص‌های استانی موفق عمل کرد.

 

نظر شما