شناسهٔ خبر: 54966853 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تهیه کننده برنامه شهر امن:

در شهر امن به دنبال آرامش صبحگاهی هستیم

مجتبی احمدی تهیه کننده برنامه شهر امن درباره اهداف و ساختار برنامه سخن گفت.

صاحب‌خبر -

حوالی ساعت ۶ صبح به خیابان آزادی نبش خیابان رودکی اداره راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ محل استودیوی پلیس پایتخت برنامه شهر امن رفتیم.

در محل استودیوی پلیس پایتخت مجری برنامه همان ابتدای صبح با تهیه کننده هماهنگی‌های لازم را انجام می‌داد و به درخواست مردم بحث بیمه و تصادفات بیمه موضوع روز برنامه شهر امن شد.

کارگردان آخرین هماهنگی‌های صحنه برای حضور مجری را انجام داد و در بخش اول رصد وضعیت ترافیکی تهران مورد بررسی قرار گرفت و در ادامه سرهنگ مومنی رئیس تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ به عنوان کارشناس بخش تخصصی برنامه موضوع بیمه در تصادفات را بررسی کرد.

در شهر امن به دنبال آرامش صبحگاهی هستیم

برنامه شهر امن به تهیه کنندگی و کارگردانی مجتبی احمدی روز‌های شنبه، دوشنبه و چهارشنبه حوالی ساعت ۶:۳۰ روی آنتن می‌رود و قرار است در این برنامه جدا از اطلاع رسانی وضعیت ترافیکی صبحگاهی پایتخت به هنجار‌ها و ناهنجاری‌های تردد در شهر تهران و ارتقاء فرهنگ ترافیک نیز پرداخته شود.

در همین زمینه با مجتبی احمدی تهیه کننده برنامه شهر امن گفت‌وگو میکنیم.

درباره تولید برنامه شهر امن بفرمایید؟

برنامه شهر امن با نظر مدیران شبکه پنج سیما به فصل سوم رسید و در واقع فرصتی است که مجددا اول صبح‌ها را با مخاطبان پرشور صبحگاهی از شبکه پنج سیما سپری کنیم. طبیعی است که در ساخت یک برنامه صبحگاهی بایستی حال و احوال مخاطب و وضعیت روحی و روانی جامعه مد نظر تیم تولید قرار گرفته و در همان دقایق ابتدایی صبح با یک فرصت کوتاه کپسولی تمام تلاش برنامه بر این باشد که مخاطب با آرامش، آسایش و اعتماد وامید به روزی که در پیش دارد از منزل خارج شود.

شهر امن

 

اهداف فصل سوم برنامه بیشتر به چه سمت و سویی رفته است؟

طبیعتا هر برنامه تلویزیونی با مختصات و ساختار ویژ‌های با هدف از پیش تعیین شد‌های برای مخاطبان تولید میشود ما در این برنامه در قدم اول تصمیم داریم لحظات صبحگاهی مخاطب مان را پر از آرامش کنیم و در قدم بعدی به دنبال این هستیم که مدیریت زمان و برنامه ریزی را که میتواند در شکل گیری یک روز آرام و کم اضطراب موثر باشد برای مخاطب مان یادآور باشیم. بسیاری از اتفاقات و حوادث ابتدایی صبح مستقیما به عدم برنامه ریزی و مدیریت ناصحیح زمان برمی گردد که نتیجه آن مشخصا اضطراب و دلهره و در نهایت خشم و عصبانیت‌های روزمره است که تجربه نشان داده است همین مسئله عامل بسیاری از اتفاقات و حوادث گاه جبران ناپذیر در زندگی افراد می‌شود.اگرچه در این برنامه دلایل اصلی تصادفات، تخلفات حادثه ساز، رفتار‌های غلط ترافیکی از جمله عدم استفاده از کلاه ایمنی برای موتورسواران، استفاده از موبایل حین رانندگی، تردد در خطوط ویژه، تردد عابرین پیاده از عرض بزرگراه‌ها و ... را با نقد و بررسی تحلیل میکنیم، اما مطالبات مخاطبان و مردم را نیز در این باب مد نظر قرار داده و تصمیم داریم از طریق امواج شبکه پنج مسیر ارتباطی مخاطبان با مسئولین به ویژه مدیران پلیس راهنمایی و رانندگی باشیم و از این طریق خواسته‌های طرفین که معمولا دغدغه‌هایی با هدف مشترک محسوب میشود به نتایج مثبتی منجر شود.

 

شهر امن

در فصل سوم چه تغییراتی داشتید؟

در برنامه شهر امن مانند دو فصل گذشته به سراغ چهره‌های سرشناس عرصه هنر و ورزش رفته ایم و در قالب آیتم سفیران فرهنگ ترافیک طبیعتا خاطرات چهره‌های محبوب را در رانندگی شان با مخاطب به اشتراک میگذاریم.

در این برنامه تلاش داریم واقعیت‌های رخ داده هر چند تلخ در خصوص عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی را که میتواند زندگی شهروندان را به عنوان کاربران ترافیکی تحت تاثیر قرار دهد به تصویر بکشیم و تردیدی نیست اگر برنامه بتواند با تلنگر‌های صبحگاهی مخاطبش را آگاه و مطلع از منزل خارج کند سلامت افرادی که برنامه را دیدند و به نکات مد نظر در برنامه دقت و توجه داشتند تضمین می‌شود.

نظر شما