شناسهٔ خبر: 54966650 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

هوای کردستان گرم‌تر می‌شود

سنندج- ایرنا- معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان گفت: دمای هوای استان در روزهای پایانی هفته جاری حدود سه درجه سانتیگراد افزایش می‌یابد.

صاحب‌خبر -

علی پناهی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در شبانه‌ روز گذشته روستای قاملو قروه با دمای ۱۰ درجه خُنک‌ترین و روستای سلین در سروآباد با دمای ۴۱ درجه سانتیگراد گرمترین نقاط استان بودند.

وی افزود: در این مدت، دمای شهر سنندج مرکز استان نیز در خُنک‌ترین حالت ۲۱ درجه گزارش شد و در گرمترین ساعت به ۳۴ درجه سانتیگراد رسید.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان با اشاره به اینکه در شبانه روز گذشته روستای سلین در سروآباد با سرعت ۵۸ کیلومتر بر ساعت و بانه با ۵۴ و کامیاران با ۴۳ کیلومتر بر ساعت بیشترین سرعت وزش باد را داشتند، اضافه کرد: وزش باد در بعدازظهرهای سه روز آینده تنها پدیده قابل پیش بینی است.

وی یادآور شد: با توجه به شکل گیری گرد و غبار در کشور عراق و انتقال آن به استان در روزهای پنجشنبه و جمعه شاهد گرد و غبار رقیق در هوای استان هستیم.

اداره کل هواشناسی کردستان دارای ۲۲ ایستگاه هواشناسی شامل ۹ ایستگاه سینوپتیک (هر ساعت یک بار تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود) و ۱۳ ایستگاه اقلیم‌شناسی، ۷۹ ایستگاه باران‌سنجی و سه ایستگاه جاده‌ای است و این ایستگاه‌ها در طول شبانه روز پارامترهای هواشناسی را اندازه‌گیری، ثبت و مخابره می‌کنند.

نظر شما