شناسهٔ خبر: 54966256 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

گزارش:

44 میلیون یورو؛ پی اس جی، ماشین پرداخت غرامت

به‌ندرت می‌توان باشگاهی مثل پی‌اس‌جی پیدا کرد که استاد پرداخت غرامت‌های هنگفت به مربیانش باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، پی‌اس‌جی محکوم به فتح لیگ قهرمانان است و تا به این هدف نرسید، دست از تلاش نخواهد کشید. در راه این هدف مربیان زیادی در سال‌های اخیر قربانی شده‌اند و آخرینش، مائوریسیو پوچتینو بود. سرمربی آرژانتینی دو فصل پیش با پاریس تا نیمه نهایی صعود کرد ولی مغلوب سیتی شد. فصل قبل هم در یک‌هشتم نهایی برابر رئال حذف شد. 

پوچتینو در یک سال و نیم تنها سه جام از هشت جام ممکن را کسب کرد. اتفاقی که در نهایت روز گذشته منجر به برکناری رسمی او شد. اخراجی که ساده نبود و ناصر الخلیفی، مدیر باشگاه مجبور شد پس از مذکراتی طولانی، رقم فسخ را از 20 به 10 میلیون یورو کاهش دهد. به جای پوچتینو هم کریستوف گالتیه منصوب شد و پاریس برای جذب او از لیل 5 میلیون یورو پرداخت کرد. به این‌ترتیب هزینه نهایی اخراج پوچتینو 15 میلیون یورو شد.

لوران بلان اولین مربی‌ای بود که قبل از اتمام قراردادش برکنار شد. سال 2016 او با دریافت غرامت رکوردشکن 22 میلیون یورویی از پاریس جدا شد. به جای او اونای امری با قراردادی دو ساله آمد و پس از تکمیل آن راهی آرسنال شد. توخل سال 2018 به پی‌اس‌جی آمد و ژانویه 2020 برکنار شد. به او هم 7 میلیون یورو غرامت پرداخت شد. در این مدت فقط امری بوده که برکنار نشد و طبعا غرامتی هم به وی پرداخت نشد. در واقع پی‌اس‌جی در 5 سال گذشته سه مربی را برکنار کرده و 44 میلیون یورو نیز تاوان داده است.

نظر شما